Announcement

Collapse
No announcement yet.

export klinkt anders als in studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• export klinkt anders als in studio

Wie kan mij advies geven.

Als ik een mix maak met muziek band en vocal sporen deze afmix naar wens in de studio. Klinkt deze goed in de studio.
    Wanneer ik deze elder luister heb ik een enorme koker op de stem zitten.

Hoe kan ik mijn studio aanpassen zodat ik een goeie eind mix kan maken die overal goed klinkt.

In de studio heb ik krk rokit 8 speakers met een krk ergo
    Daar voor een Presonus inspire audio interface.

Alvast bedankt.

Hier een foto van de studio:
    995855_3909446352537_1399157026_n.jpg
    Last edited by djansen1987; Friday-31-01-2014, 17:37. Reason: foto toegevoegd

Studio ziet er mooi uit. :)
    Luister eens naar je mix in de studio zonder ergo...
    Verder kun je je afvragen of de speakers wel op de goede plek staan. (De rokit 8 zijn wel grote speakers voor een "klein" studio.)
    Mogelijk dat je gewoon je speakers moet 'leren kennen'?

Masteren wil ook wel helpen.

Comment

Ik denk dat het geen gek idee is om een voorbeeld te geven van een mix van jou. Ik begrijp niet echt goed wat je bedoelt met koker.

Verder vind ik de keuze en plaatsing van de monitoren wel apart zoals BT-studio al aangeeft.

Wat ik mij afvraag is waarom je in de studio er niet achter komt dat je mix niet lekker klinkt. Heb je niet een bepaalde referentie in de vorm van andere nummers of een hoofdtelefoon?

Comment

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb hier een voorbeeld van het nummer in kwestie. Mix is nog niet af maar gaat dus puur om kokertje in stem.

Ook heb ik wel eens vernomen dat het met de afstand van speaker tot oor te maken kan hebben (perfecte 3 hoek opstelling)

BT-Studio. Ik ga het eens testen. Zoiets simpels maar zou zo maar kunnen natuurlijk vanwege de correcties die de ergo doet.

Ideeën zijn natuurlijk altijd welkom. Ook andere tips als gaat om studio inrichting. (het is maar hobby, maar wel met doel voor ogen acceptabel product te kunnen neerzetten)

Comment

..... (dit antwoord kan weg)
          Last edited by djansen1987; Friday-31-01-2014, 21:34. Reason: was niet correct

Comment

Wel belangrijk om voorbeeld te beluisteren in HD op zippyshare blijkbaar anders klinkt het helemaal niet.
            Last edited by djansen1987; Friday-31-01-2014, 21:35.

Comment

Om heel eerlijk te zijn vindt ik het nog niet zo verkeerd klinken.
              Maar weet natuurlijk ook niet wat de bedoeling is. :)
              Ligt het niet aan die ander installatie?

Als luidsprekers ver uit elkaar staan zal de (fantoom) midden dun klinken, je zal er dan aardig ver vanaf moeten zitten om een goed beeld te krijgen.
              Perfecte driehoek hoeft nog niet eens perse. maar gebruik je oren (Ook als je vergelijkt of de ergo wel een verbetering is...)

Comment

Working...
              X