Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monitoren en koptelefoon naar 3,5mm en USB DAC

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monitoren en koptelefoon naar 3,5mm en USB DAC

Dag allemaal!

Ik zou mij even voorstellen, mijn naam is Rob en ik heb een grote passie voor audio. Zelf heb ik natuurlijk ook al veel gekocht bij Bax-Shop. ;)
    Ik zit met een vraag, ik zou eerst even mijn set up vertellen zodat jullie de vraag beter begrijpen.

Ik heb 2 monitoren op mijn bureau staan en deze zijn aangesloten met een Audioquest Golden Gate kabel, dit is RCA (van de monitoren) naar 3,5 mm (deze gaat in de USB DAC: Dragonfly 1.2).
    Ik heb ook een koptelefoon van Sennheiser. Hier zit een 6,3MM (ongeveer) jack aan en hier heb ik de bijgeleverde 6,3mm -> 3,5mm opgezet zodat deze ook achterin de USB DAC kan.
    Dit werkt prima en het geluid is fantastisch! Prachtige kabels weggewerkt en mooie isolatie foam onder mijn speakers. (MoPads van Auralex).

Maar nu zit ik met een vraag. Als ik geluid via de speakers wil beluisteren moet ik eerst de kabel van de koptelefoon eruit doen en dan de kabel van de speaker achterin de USB DAC Dragonfly doen.
    En als ik naar de speakers luister en ik wil weer via mijn koptelefoon beluisteren, moet ik de kabel uiteraard weer omwisselen achterin de computer. Kortom: dit werkt wel goed, maar dit kan denk ik veel gemakkelijker met behulp van een kastje of iets dergelijks. Ik stel deze vraag of een van jullie misschien enig idee weet wat voor kastje ik hiervoor nodig ben? Zodat deze 2 kabels erin het kastje gaat en dan 1 kabel naar de USB DAC (achterin de DAC gaat natuurlijk een 3,5MM jack)? Dat ik kan bedienen of ik het via de koptelefoon wil of via de monitoren.

Zelf heb ik niet zo snel iets kunnen vinden. Het moet geen mengpaneel zijn maar het liefst een compact iets en een apparaat waar mijn geluidskwaliteit niet mee achteruit gaat.
    Geld speelt geen rol zolang het maar aan mijn eisen voldoet.

Alvast bedankt voor jullie antwoord en ik wacht af. Hopelijk kan iemand mij helpen met dit 'probleempje'.

Met vriendelijke groet,
    Rob

Toevoeging: zoiets als dit (link: --- ) maar dan professioneler. Maar gewoon niet te veel knoppen en het liefst ook een kastje, geen langwerpig iets.
    Last edited by Rick; Tuesday-04-02-2014, 08:00.

Link naar concurrerende website weggehaald.

Daarnaast is de DJoclate een erg goedkoop apparaatje wat niet gevoed wordt, dat zal zeker je signaal aantasten en dat is juist iets wat je niet wilt.

Wat ik zelf zou voorstellen, is je Dragonfly bewaren voor gebruik onderweg (of desnoods verkopen) en er een goede audio-interface voor terug nemen waar je zowel je hoofdtelefoon als luidsprekers op kunt aansluiten. Volumeregeling heb je dan ook op die interface zitten en je kunt beiden tegelijk aansluiten.

Indien geld geen rol speelt (maar we niet zomaar de duurste interface van de plank halen en gewoon prijs/kwaliteit in de gaten houden), zou ik al snel gaan voor een interface zoals de Focusrite Forte. Een erg strakke interface qua design, maar eveneens voorzien van een prima geluidskwaliteit dankzij goede componenten. Dat zal zeker je klank niet aantasten.

Verder is het mogelijk met deze interface om gitaren en/of microfoons te recorden, maar dat is een optie die je wellicht niet echt actief gaat gebruiken. Zie het als een extraatje. ;) De Break-out kabel voor de inputs kun je eventueel ook weglaten als je deze toch niet gebruikt, dan heb je gewoon een erg compacte en strakke interface met een output voor je hoofdtelefoon, plus een stereo output voor je monitoren.

Comment

Hallo Rick,

Bedankt voor je antwoord, super! Maar als ik het goed begrijp is de Dragonfly niet meer nodig? Werkt deze audio interface ook als DAC? Zeg maar dezelfde functie als de Dragonfly? Zou ik dan de Dragonfly mogen terugsturen naar Bax-Shop? Deze is geloof ik 15 januari gekocht bij jullie in 2014. Dit lijkt mij wel een heel mooi apparaatje.

Met vriendelijke groet,
      Rob

Comment

De Dragonfly is dan inderdaad niet meer nodig, de Forte werkt dan inderdaad als DAC. Maar je kunt dan zowel je hoofdtelefoon als speakerset aansluiten. En met de centrale encoder heb je controle over alle inkomende en uitgaande geluidssignalen, op het display heb je een uitgebreide VU-meter zitten zodat je alle signalen in de gaten kunt houden.

Retourneren van de Dragonfly is mogelijk (vanwege de 60 dagen zichttermijn), mits je hem in originele verpakking en in vrijwel nieuwstaat terugstuurt kun je hem zo omruilen voor een Forte (met bijbetaling uiteraard ;))

Comment

Hoi Rick,

Ik heb natuurlijk de verpakking en alle zegels nog :)
          Gaat de 3,5mm Jack van de speakers dus achterin en die van de koptelefoon (3,5 mm met verloop en 6,3mm zonder verloop) gaat die ook achterin? Ik wil zo weinig mogelijk kabels in mijn zicht hebben liggen. :)

Mooi dat ik hem kan retourneren, ik ga vanmiddag meer informatie over de dit apparaat opzoeken en misschien wel bestellen (als ik het geld eerst terug heb van de Dragonfly, weet je misschien hoe lang dit duurt?)

Comment

Gaat de 3,5mm Jack van de speakers dus achterin
            Om welke speakers gaat het?

Mooi dat ik hem kan retourneren, ik ga vanmiddag meer informatie over de dit apparaat opzoeken en misschien wel bestellen (als ik het geld eerst terug heb van de Dragonfly, weet je misschien hoe lang dit duurt?)
            Dat kan zelfs tegelijkertijd. Als je op je retourformulier aangeeft dat je hem wilt omruilen voor een Forte, kun je dat aangeven. Een van onze RMA medewerkers neemt dan contact met je op zodat je het verschil kunt overmaken. Als dat binnen is, verzenden we gelijk de Forte. :) Dan hoeft er ook niets teruggestort te worden.

Comment

O kijk dat is helemaal al perfect, moet ik dan mailen met Bax of bellen?

Ik bedoel er gaat RCA achterin mijn speakers en dan gaat dat naar 3,5mm jack achterin de Dragonfly.
              Dan gaat dit toch achterin dat nieuwe apparaatje en mijn koptelefoon gaat dan toch ook achterin?
              Dus even kort samengevat; kunnen er 2 apparaten die geluid uitzenden met 3,5mm jacks achter dit nieuw apparaatje?

Even een kort vraagje, misschien dat je dat weet, is deze nieuwe beter dan dan Dragonfly of is dit verschil minuscuul. Er zit natuurlijk wel een prijsverschil in.

Comment

O kijk dat is helemaal al perfect, moet ik dan mailen met Bax of bellen?
                Kun je gewoon op het retourformulier zetten 'graag omruilen voor artikelnummer xxxx en contacteren voor omruiling' o.i.d. Dan neemt een van onze medewerkers contact op om de betaling van het verschil te regelen.
                Retourneren van het product en hoe dat in zijn werk gaat kun je zien via onze Retourenpagina.

Dan gaat dit toch achterin dat nieuwe apparaatje en mijn koptelefoon gaat dan toch ook achterin?
                De hoofdtelefoon wordt aan de voorzijde van de Forte aangesloten.

Aan de achterkant van de Forte zijn er twee outputs voor het geluid aanwezig, (L+R). Deze zijn bedoeld voor het verbinden van actieve luidsprekers, of een versterker. Dat werkt via 6.3 mm jackplugs.

Als er RCA achter in je speakers gaat, heb je de Procab CAB631/5 nodig. De twee jacks gaan in de Forte, de RCA's achter in je speakers (weet niet of beide speakers actief zijn, of eentje actief en de ander passief, maar wel aangesloten op de actieve?)

Even een kort vraagje, misschien dat je dat weet, is deze nieuwe beter dan dan Dragonfly of is dit verschil minuscuul. Er zit natuurlijk wel een prijsverschil in.
                Ik weet in ieder geval dat de geluidskwaliteit van de Forte dik in orde is. Hoe dit zich verhoudt met de Dragonfly kan ik niet zeggen omdat ik daar weinig ervaring mee heb.

Er zit inderdaad een prijsverschil in, maar dat komt ook onder meer omdat er enkele preamps in de Forte zitten, bedoeld voor recording van instrumenten. Je gaat er niet op inleveren, is mijn sterke vermoeden. :)

Comment

Bedankt voor je antwoord Rick, maar helaas heb ik net een nieuwe kabel (Audioquest Golden Gate 1 meter) en deze koste rond de 70 euro en dan wil ik liever niet terug naar een Procab kabel van 10 euro.
                  Is hier geen ander iets voor? Het apparaat opzicht is wel een mooi ding, heb er een video van bekeken. Ik wil dus gewoon dat mijn 3,5mm van de speakers naar een apparaat gaat en de 6,3mm/3,5mm jack ook achterin het apparaat gaat en dus niet met links of recht zit van de speaker zit per ingang. Dat ik gewoon zoals bij dit apparaat kan kiezen tussen speakers of koptelefoon. Weet jij misschien iets om dit op te lossen?

Comment

(In mijn speakers zit trouwens een ingebouwde versterker)

Comment

@Rick

Ik heb overal gezocht en helaas is er geen oplossing voor mijn vraag, geen product die deze aansluitingen heeft.

:(

Comment

Maar om welke speakers gaat het nu precies? Dat helpt iets meer om een idee te krijgen van mogelijke oplossingen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          Maar om welke speakers gaat het nu precies? Dat helpt iets meer om een idee te krijgen van mogelijke oplossingen.
                          Ik heb de EPOZ AktiMate

Comment

EPOZ AktiMate Mini+ met wat extra spullen in de speakers zodat het geluid nog beter word. Kwam op 480 euro per stuk.

Ik heb een versie zonder een 'kap' voor het ronde ding waar het geluid uit komt.
                            Last edited by RobLammerts; Wednesday-05-02-2014, 19:36.

Comment

Okay, gaat dus om een set speakers met 1 actieve en 1 passieve speaker. Qua inputs zijn er twee stereo RCA inputs en een 3.5mm jack input.

Je kunt meerdere dingen doen:
                              - 2x mono 6.3m jack naar 3.5 mm jack stereo
                              - 2x mono 6.3m jack naar RCA stereo

Kabels in het segment zoals diegene die je nu reeds in bezit hebt, verkopen we eigenlijk weinig tot niet. Dan kom je in het segment Procab/Klotz uit. Wil je daar een passende kabel in dan kan ik die wel aanbieden, maar iets in een klasse zoals je reeds hebt wordt moeilijk.

Comment

Working...
                              X