Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer XDJ-R1 i.c.m. Macbook Pro Retina

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer XDJ-R1 i.c.m. Macbook Pro Retina

Goedemorgen!

Sinds ong. 2 maanden ben ik in het bezit van een Pioneer XDJ-R1. Je kan hiermee draaien via CD, USB (evt. via Rekordbox) en MIDI.

Nu lukt het via USB/CD echt prima. Zeker als je ergens een setje van 1-2 uur moet draaien is het perfect om met USB te gaan draaien. Tegenwoordig krijg ik ook veel vraag om een soort "drive-in" te verzorgen. Dan vind ik het handig om ook via MIDI te kunnen draaien.

Wat ik wil:
    Op mijn Macbook wil ik - dat wanneer ik een nummer draai in Spotify, iTunes, Virtual DJ & Traktor het over de output (speakers) gaat die zijn aangesloten op mijn Pioneer XDJ-R1. Mijn speakers (actieve) zijn aangesloten via de XLR van de Pioneer XDJ-R1. Echter, het geluid blijft maar uit m'n Macbook komen.

Hebben jullie hier een oplossing voor? Moet ik misschien iets aanschaffen? Ik heb hiervoor overigens een Hercules RMX-2 gehad i.c.m. een laptop en dat ging wel prima.

Ik zou jullie (zo voor het weekend) enorm dankbaar zijn als iemand me kan helpen!

Groeten,
    Jordy

Ik weet niet precies hoe dat verder bij een macbook werkt, maar misschien heb je er toch wat aan?

Bij windows kan je een standaard audio output configureren (lijkt me stug als dat bij een mac niet kan, maar daar gaat dat vast anders..)
    dan klik je gewoon op de audio kaart van je pioneer, even alle programmaatjes waarmee je muziek draaide opnieuw opstarten en klaar.
    Echter, virtual dj en traktor hebben hun eigen audio configuratie systeem, dus daar moet je ook een kijkje naar nemen, onder instellingen.

[EDIT:] Website gevonden die het verhaal van spotify een beetje uitlegt hoe je het moet doen:
    Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.

Veel succes!
    Groetjes Rik

Comment

Ik weet niet of je dit al gechecked hebt...
      Hiermee kun je in ieder geval je Traktor laten draaien via de XDJ-R1
      https://www.youtube.com/watch?v=N6XlUAQ7BZ4

Comment

Working...
      X