Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laptop hoofdtelefoon uitgang kapot?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop hoofdtelefoon uitgang kapot?

Goedemiddag iedereen,

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop, alleen lijkt het nu wel alsof er een soort kabelbreuk zit in het uitgangspoortje voor mijn hoofdtelefoon,
    Ik heb een HP Pavilion G7.
    Ik heb het inmiddels met 1 speakerkabel, en met 2 hoofdtelefoons geprobeerd, maar steeds hoor ik maar een kant.
    Als ik de hoofdtelefoon of andere kabel beweeg, hoor ik soms het geluid wel weer aan 2 kanten, betekent dit dat mijn hoofdtelefoonuitgang kapot is?, en zit hier eventueel garantie op?

Alvast bedankt!

Ligt eraan waar je hem hebt gekocht, MediaMarkt kan namelijk heel erg flauw doen over dat soort dingen.
    Waarschijnlijk zit een contactje niet goed vast, aangezien je af en toe wel signaal krijgt.
    Ga niet zelf lopen sleutelen en maak niks open, daarmee vervalt meteen je garantie.

Accepteert de winkel niet dat het onder garantie valt, ga dan naar een erkende reparateur.
    Los contactje (als dat het geval is) is een vrij simpele reparatie, maar zorg echt dat hij erkend is en bewaar het bonnetje en de beschrijving van de opdracht en wat hij precies heeft gedaan (krijg je bij elke erkende reparateur) anders ben je alsnog je garantie kwijt

Comment

Of koop voor een habbekrats een Behringer 202 externe geluidskaart met hoofdtelefoon aansluiting.

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
        Ligt eraan waar je hem hebt gekocht, MediaMarkt kan namelijk heel erg flauw doen over dat soort dingen.
        Waarschijnlijk zit een contactje niet goed vast, aangezien je af en toe wel signaal krijgt.
        Ga niet zelf lopen sleutelen en maak niks open, daarmee vervalt meteen je garantie.
        Zelf sleutelen was ik al niet van plan, laptop is inderdaad bij de MediaMarkt gekocht...

Accepteert de winkel niet dat het onder garantie valt, ga dan naar een erkende reparateur.
        Los contactje (als dat het geval is) is een vrij simpele reparatie, maar zorg echt dat hij erkend is en bewaar het bonnetje en de beschrijving van de opdracht en wat hij precies heeft gedaan (krijg je bij elke erkende reparateur) anders ben je alsnog je garantie kwijt
        Ga ik achteraan, dankjewel! Weet jij een erkend reparateur in de buurt van Zuid Holland (Den haag, Leiden)?

Originally posted by Marker View Post
        Of koop voor een habbekrats een Behringer 202 externe geluidskaart met hoofdtelefoon aansluiting.
        En wat zou ik hiermee kunnen?

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
          En wat zou ik hiermee kunnen?
          Mocht je koptelefoonuitgang niet meer te repareren zijn of het is belachelijk duur is (wat ik me beide afvraag) dat een goedkope oplossing. (het is een externe geluidskaart)

Comment

Probeer eerst maar je garantie te krijgen bij MediaMarkt, maar laat niet over je heen lopen. Zoek van te voren even uit wat de garantievoorwaarden zijn, ze hebben er namelijk een handje van allemaal dingen aan te praten die niet gewoon niet overeenkomen met die voorwaarden (spreek uit eigen ervaring). Ik koop daarom liever bij Saturn, zelfde eigenaar en acties, maar veel betere service.

Weet jij een erkend reparateur in de buurt van Zuid Holland (Den haag, Leiden)?
            Niet bekend in die regio, Saturn heeft een goede computerservice en spreken van te voren een prijs af en bellen als dat eventueel meer wordt.

Maar probeer het eerst gewoon bij MM.

Comment

Probeer eerst maar je garantie te krijgen bij MediaMarkt, maar laat niet over je heen lopen. Zoek van te voren even uit wat de garantievoorwaarden zijn, ze hebben er namelijk een handje van allemaal dingen aan te praten die niet gewoon niet overeenkomen met die voorwaarden (spreek uit eigen ervaring). Ik koop daarom liever bij Saturn, zelfde eigenaar en acties, maar veel betere service.
              Laptop is officieel aangeschaft door mijn vaders baas, en of die het bonnetje/de doos nog heeft weet ik niet, ik ga er in ieder geval achteraan.

Niet bekend in die regio, Saturn heeft een goede computerservice en spreken van te voren een prijs af en bellen als dat eventueel meer wordt.
              Die houden we in ons achterhoofd!

Comment

Die Behringer UCA 202 USB geluidskaart levert een beter geluid dan de geluidskaart die in de meeste laptops standaard is ingebouwd.

Comment

ik zou hem gewoon terug brengen en een nieuwe vragen. of hem laten repareren als de interne geluidskaart wel de kwaliteit heeft die je wilt!

Comment

Inmiddels terug van een dagje Goes, ik heb gelijk maar even de Behringer UCA 202 gekocht (en een heleboel andere spullen).
                    Thuis gelijk even de UCA aangesloten, ik heb letterlijk geen idee hoe dat ding werkt...
                    Wat ik wil, is gewoon dat ik muziek (YouTube etc.) kan luisteren via mijn speakers (Behringer MS40) zonder dat ik hiervoor mijn hoofdtelefoonuitgang van mijn laptop moet gebruiken, is dat met de UCA mogelijk, en vooral hoe?
                    En zou dit eventueel ook werken met de Traktor Audio 2, (deze had ik nog liggen...?

Comment

Je zult de UCA202 moeten instellen als je standaard geluidskaart. Dat kun je doen in de audio-instellingen van je computer.

Daarna zal alle geluid van alle applicaties standaard over die geluidskaart lopen.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                        Je zult de UCA202 moeten instellen als je standaard geluidskaart. Dat kun je doen in de audio-instellingen van je computer.

Daarna zal alle geluid van alle applicaties standaard over die geluidskaart lopen.
                        Inmiddels allemaal gelukt, dankjewel. Was dit ook met de Traktor Audio 2 gelukt denk je?

Ik neem aan dat ik via de output met een CAB/REF 800 mijn MS40 kan aansluiten?, En dan via de 'Phones uitgang' mijn hoofdtelefoon?

Comment

Originally posted by hoimijnnaamis View Post
                          Inmiddels allemaal gelukt, dankjewel. Was dit ook met de Traktor Audio 2 gelukt denk je?
                          Waarschijnlijk wel, geldt voor vrijwel alle audio-interfaces. Alleen zijn de aansluitingen van de Audio2 wat gebruiksonvriendelijk naar mijn mening omdat je bijna standaard met verloopkabels moet werken.
                          Ik neem aan dat ik via de output met een CAB/REF 800 mijn MS40 kan aansluiten?, En dan via de 'Phones uitgang' mijn hoofdtelefoon?
                          CAB800 is daar een prima kabel voor en dat kan inderdaad met de MS40 monitoren. Phones-uitgang is voor de hoofdtelefoon.

Comment

Working...
                          X