Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inserts mixer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inserts mixer

Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort deze Interface te kopen om meerdere microfoons tegelijk op te kunnen nemen. Ik gebruik nu een mixer waarvan de group out nu naar de input van mn huidige geluidskaart loopt. Het enige nadeel is dat ik maar twee microfoons kan opnemen tegelijk, wat ook nog eens erg onhandig is omdat ik ze dan gedwongen hard links en rechts moet pannen, en helaas is ook de kwaliteit niet optimaal.

Wat nu mijn plan is is om de inserts van de mixer te gebruiken als output die naar mn interface gaat. Mijn plan was om wat kabels te maken, waarvan aan 1 kant de in en output aan elkaar gesoldeerd worden (de tip en ring van de trs Jackplug), zodat het signaal direct weer de mixer in teruggestuurd word, en dat het signaal naar de interface loopt. Aan de andere kant uiteraard een xlr plug.

Mijn vraag, is dit mogelijk? Mij lijkt het de makkelijkste oplossing, aangezien ik dan mn mixer normaal kan gebruiken, en het signaal onveranderd mn computer in gaat om later te bewerken.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is...

Alvast bedankt!

Lars

Hallo Lars,

Je plan met de inserts op je mixer zal wel lukken maar hou er rekening mee dat dit dan een unbalanced signaal is op Line niveau. (Dus xlr is niet nodig.)
    Verder is die interface 16 bit. :( Juist voor opnemen zou ik liever 24 bit willen (headroom) en zou ik dus even door sparen voor wat leukers.

Maar dat is mijn mening :)

Comment

Bedankt voor je reactie!
      Dat het signaal ongebalanceerd word wist ik al, maar dat lijkt me voor die 40 cm geen probleem. Nu pas ontdek ik ook pas het verschil tussen de twee interfaces, dan ga ik inderdaad voor de Pro versie, ik wil immers wat stappen in kwaliteit vooruit gaan.
      De xlr pluggen zijn eigenlijk alleen voor de stevigheid en ik vind het er mooier uit zien dan jack pluggen (het komt immers toch prominent op mn bureau te staan.. ;) )

Comment

Heb een vermoeden dat je met XLR de microfoon ingang impedantie pakt i.p.v. Line.

Comment

Ik vraag het me af, aangezien ik ook regelmatig met voorstellingen line signalen over xlr gooi, en hier heb ik nog nooit (met verschillende tafels) prolemen mee gehad...

Ik heb nog wel een ander vraagje. Zou het beter zijn om de inserts van de interface of de inserts van de mixer te gebruiken, en hiermee dus ook de preamps. Ik wil immers de beste kwaliteit behouden..

Comment

Kon je wel eens gelijk in hebben, zo te zien is de gain wel voldoende te regelen als Mic of Line.
            Pre-amps Mixer of interface? Zal van de kwaliteit van desbetreffende pre-amps afhangen. Zou gewoon uitproberen en goed luisteren (is ook een kwestie van smaak).
            Hou er rekening mee dat je de XLR als un-balanced aansluit.

Comment

Om de mogelijkheid tot storingen zo klein mogelijk te maken zal ik dan de preamps van de interface gebruiken, dat scheelt ook een kabelbende die mn mengpaneel inloopt. Als het even een beetje meezit nog een mooie microfoon erbij een een multi kabeltje fabriceren...

Iemand een idee hoe ik het beste een multikabel samenstellen kan? Ik zat te denken aan vier xlr female chassisdelen in een hobbydoosje zoals deze, het doosje aan de muur, en dan gewoon vier kabels via een kabelgootje naar de interface. Lijkt me niet echt lastig, en toch goedkoop en effectief. Heeft iemand tips voor de kabeldikte? Aangezien het installatie is lijkt het me niet echt veel uitmaken? Zal bijvoorbeeld deze kabel voldoen?
              Last edited by larsholm; Tuesday-04-03-2014, 13:57.

Comment

Waarom vier kabels? Dit kan ook.
                Iets duurder maar 1 kabel.
                Aan de ander kant zit je wel met opsplitsen in meerdere pluggen....
                Ach, je maakt er vast wel iets moois van. :)
                Last edited by BT-Studio; Tuesday-04-03-2014, 19:32.

Comment

die kabel gebruiken is inderdaad een stuk makkelijker... de spin kant kan ik dan gewoon de buitenste isolatie een stuk weg strippen en dan kan ik daar de connectoren aan maken. Maaarrrrrrr. Zijn de kabels met kleur gelabeled ofzo? Anders word het zeer vervelend met uitzoeken welke kabel welke is... Anders vind ik vier losse kabels een stuk handiger...

In ieder geval; Iets moois ga ik er zeker van maken ^^
                  Last edited by larsholm; Tuesday-04-03-2014, 19:53.

Comment

Geen idee of ze kleur gecodeerd zijn (staat er niet bij).
                    Maar een multimeter doet wonderen :) en het is maar éénmalig.
                    (Wel even de connectoren labelen dan)

Comment

Tja.... Een multimeter die ik helaas niet heb ;)
                      Een soldeerbout moet ook nog aangeschaft worden (niemand soldeert hier behalve ik), dus een multimeter zit er denk ik niet in.. Dan worden het toch maar vier aparte kabels met wat tie-wraps er omheen :p

Comment

je kan ook eens kijken of je de 4 kabels met een brede krimpkous aan elkaar kan bevestigen....

Comment

Is inderdaad ook een optie, ik denk alleen dat tie-wraps wat minder werk zijn en dat de kabel daarmee wat flexibeler blijft..

Comment

Bedankt voor de hulp allemaal! Ik heb net alles besteld, kwam inclusief soldeerbout en soldeertin nog goedkoper uit dan een dikke lompe multikabel met onhandig stageblock. Ik ga morgen mooi aan het knutselen, en zal het resultaat hier nog posten!

Comment

Google eens op spirap. Netter dan ty-raps in dit geval denk ik

Comment

Working...
                              X