Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer S-DJ80X actieve studiomonitor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer S-DJ80X actieve studiomonitor

Hallo,

Ik ben enkele studiomonitoren aan het vergelijken om elektronische muziek (house) mee te produceren en te mixen met een DJ-controller.
    Ik ben nogal geïnteresseerd in een set van Pioneer S-DJ80X actieve studiomonitoren. Aangezien dit een volledige nieuwe serie van Pioneer is weet ik niet hoe goed ze zijn in vergelijking met de KRK RP8 G3, de Yamaha HS8, de JBL LSR308 en de Mackie MR8mk3.
    Ik vroeg me dus af of iemand de Pioneers kan vergelijken tov. van de concurrenten in dezelfde prijsklasse.

Alvast Bedankt.

Vragen over monitoren worden hier heel erg vaak gesteld. En het advies is 9 van de 10 keer: ga zelf luisteren. Want dit is simpel een kwestie van smaak. Iedere monitor klinkt voor de een weer anders als voor de ander en is voor ieder genre weer anders. Ga dus naar Goes of een muziekwinkel in de buurt en test ze uit. Want dit is gewoon een van de dingen waarop je anderen maar beperkt om advies kan vragen.

Comment

Daar ben ik het volledig mee eens, maar ik zou meer algemeen wat over de typische kenmerken te weten willen komen. Ik weet bijvoorbeeld dat KRK focust op de lage tonen terwijl Yamaha het meest eerlijke geluid geeft. Ik wil dus weten hoe Pioneer in die context geplaatst moet worden.
      Ik zou ook nog willen vermelden dat het in mijn geval gaat over een kleine duplexruimte (beneden ca. 7m² en boven ca. 8 m²) waar ze boven zouden staan onder het houten dak. Ik ken niet veel van akoestiek, ik weet alleen dat grote monitoren in kleine ruimtes afgeraden worden. Is het dus echt zinloos om op zoek te gaan naar 8" monitoren of kunnen die wel tot hun recht komen in een kleine ruimte?
      Last edited by m&m; Wednesday-05-03-2014, 10:35.

Comment

Formaat van monitoren zegt wat mij betreft weinig, het gaat hem meer om de soort. Besef goed dat bijv. een 10 inch drieweg monitor zoals de KRK RP10-3 erg lomp is en dus niet goed tot zijn echt komt in een kleine ruimte, omdat hij veel ruimte inneemt. Daarnaast zul je ook een balans moeten verkrijgen in het soort monitor wat je zelf wilt hebben. Is het om een orkest op te gaan mixen, of meer voor een dance-track? De ene monitoren geeft een zeer strakke respons in het laag, de ander focust meer op mid. Dat kun je eigenlijk alleen, zoals hierboven ook aangegeven, ervaren door ze zelf te gaan beluisteren. Selecteer wat monitoren in de prijsklasse die jou aanspreekt en ga ze eens beluisteren. Pas dan kun je zelf een oordeel vellen, want iedereen ervaart geluid anders. Let op dat je geen monitoren gaat beluisteren in een veel hogere klasse (vooraf of achteraf terwijl je nog moet kiezen), omdat daar vaak erg veel verschil in zit. Wat je natuurlijk wel kunt doen is een set monitoren iets boven je budget te beluisteren, zodat je voor jezelf kunt beslissen of je eventueel nog wilt doorsparen, of het verschil niet groot genoeg vindt om voor de duurdere monitoren te gaan. Ik vind het zelf altijd wel fijn om die optie uit te sluiten voordat je knopen doorhakt qua aanschaf. ;)

Comment

Working...
        X