Announcement

Collapse
No announcement yet.

Computer Benodigheden.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Computer Benodigheden.

Hey,

ik wil binnenkort een huis studio computer aanbouwen maar vraag af wat wel de belangrijke benodigdheden zijn om een juiste computer te hebben.

ik wil graag dat het helemaal niet hapert of last heeft van enige plugins. het moet snel zijn en grote programma's aankunnen.

voor de programma's die er in komen zijn vooral

Fruity loops 11
    Sylenth1
    Nexus2

natuurlijk wil ik het later uitbreiden.

het systeem die ik graag gebruik is Windows 7.

maar wat zal ik erbij moeten toevoegen, zoals aantal ventilator etc. etc.

de bedoeling is om beats te maken en af en toe op te nemen.

ik heb een geluids kaart van Native instrument - Komplete audio 6 & 2 krk boxen.

graag hoop ik hier antwoord te hebben en hoop ik dat iemand ook weet voor de juiste programma's zoals asio4all (of juist programma's die er niet bij horen).

vriendelijk bedankt en sorry dat het een apart forum is.

Sorry voor evt. spel fouten

Comment

Daar hebben we het handige stukje tekst voor die iedere software ontwikkelaar heeft: systeemvereisten.

Vaak opgedeeld in 3 groepen
      Minimaal: minimale benodigdheden om het programma te runnen
      Aanbevolen: om het programma normaal te laten lopen
      Ideaal: wat het meest ideaal is en dus wat het programma foutloos laat lopen

Hoe moet je computer er dan uit zien? Nou, hij moet matchen met in ieder geval de aanbevolen systeem eisen.
      Zo simpel is het met software.

Voor het bouwen van een computer is dit wellicht een verkeerd forum.

Comment

het bouwen doe ik zelf maar ik wil wel weten idd bijv hoe het ideaal is bijv. zonder haperen, uiterste van een programma halen. zoveel mogelijk muziek plugins kunnen gebruiken zonder enig probleem. zonder vertraging etc..

Comment

Ietwat latency hou je altijd, dat komt voornamelijk door de diverse softwarelagen. Een i5 systeem met 4GB RAM of meer mag geen problemen opleveren. Zorg dat je ook nog eens op een SSD draait en je kan zeker 5 jaar vooruit. Ik maak systemen op maat, mocht je een offerte willen, pm maar ;)

Comment

Originally posted by Gunloadz View Post
            zoveel mogelijk muziek plugins kunnen gebruiken zonder enig probleem. zonder vertraging etc..
            Elk computer heeft zijn grens.
            Aan de ander kant kun je je afvragen, als je zoveel plugins gebruikt, wat je aan het doen bent? ;)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Elk computer heeft zijn grens.
              Aan de ander kant kun je je afvragen, als je zoveel plugins gebruikt, wat je aan het doen bent? ;)
              op het moment kan ik niet eens genoeg plugins gebruiken.. bijv al bij hiphop om het niet droog te houden bij het refrein zal je een aantal plugins nodig hebben. ook om te masteren etc.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                Ietwat latency hou je altijd, dat komt voornamelijk door de diverse softwarelagen. Een i5 systeem met 4GB RAM of meer mag geen problemen opleveren. Zorg dat je ook nog eens op een SSD draait en je kan zeker 5 jaar vooruit. Ik maak systemen op maat, mocht je een offerte willen, pm maar ;)
                met i5 bedoel je de intel core deskop? dankje voor de ssd tip. ik kijk nog verder..

Comment

op het moment kan ik niet eens genoeg plugins gebruiken.. bijv al bij hiphop om het niet droog te houden bij het refrein zal je een aantal plugins nodig hebben.
                  Begrijp dat als je huidige systeem je onvoldoende werkruimte geeft je op zoek bent naar voldoende werkkracht.
                  Aan de ander kant heb ik wel eens een mix gezien waarbij men onvoldoende had aan de insertslots van de DAW voor hun plugins.
                  Uitzetten van de helft van de plugins verbeterde het geluid aanzienlijk. ;)
                  ook om te masteren etc.
                  Je mixt en masterd in het zelfde project? Wellicht een overweging om dit anders aan te pakken? (Om meerdere redenen dan alleen computer performance)

Comment

Ik zal wel graag tijdens het producen een aantal plugins willen gebruiken zodat t al eerder veel beter klinkt.

ik krijg nu de vraag zal ik na de SSD kaart ook een goede videokaart moeten hebben? ik hoor vanwel waarvan ik toch denk dat het meer voor gamen is.

Comment

Ik zal wel graag tijdens het producen een aantal plugins willen gebruiken zodat t al eerder veel beter klinkt.

ik krijg nu de vraag zal ik na de SSD kaart ook een goede videokaart moeten hebben? ik hoor vanwel waarvan ik toch denk dat het meer voor gamen is.
                      Videokaart is naar mijn idee niet heel belangrijk. Zou er 1 nemen zonder ventilator en waar je eventueel een 2 e scherm aankan hangen. Maar das tegenwoordig al bijna staandaard

Comment

Een videokaart is noodzaak, anders kun je geen monitor aansluiten. Die videokaart kan variëren van een onboard Intel chipje tot een bakbeest waar je bijna een extra voeding voor nodig hebt. Ga je op je nieuwe, supersnelle systeem niet gamen? Dan is een eenvoudige kaart voldoende. Denk wel aan de mogelijke toekomst waarin je misschien wel wilt gamen of videobewerking wilt gebruiken. Je videokaart speelt ook een serieuze rol bij het bekijken van HD films etc.

Kortom: zorg dat je een moederbord kiest ZONDER onboard videochip en met goede PCIe specificaties. Daarbij zoek je een eenvoudige grafische kaart die je later eventueel kan vervangen door een krachtiger exemplaar. Zorg ook dat je voeding voldoet om in de toekomst een krachtigere kaart te kunnen voorzien.

Comment

Working...
                        X