Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan je voorbeluisteren met alleen een y-kabel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan je voorbeluisteren met alleen een y-kabel?

Hoi, ik heb een vraagje: kan je voorbeluisteren met alleen een y kabel op virtual DJ home?

Ik heb een speakerset van trust en een sennheiser koptelefoon. Maar nu hoor ik alleen alles óf over de speakers, óf over mijn koptelefoon. Maar kan ik ook deck A over de speakers, en deck B over mijn koptelefoon voorbeluisteren, doormiddel van een y kabel?

Zoja; hoe kan ik dan ervoor zorgen dat als ik deck B geceud heb op mijn koptelefoon, dat ik deck B dan in laat komen over de speakers?

Mvg, een beginner 😉

met een Y kabel zal dit alleszins niet werken. Het geluid dat binnen komt op de y kabel wordt gewoon verdeeld over de beide uiteinden. Met een geluidskaart zou dit wel moeten lukken

Comment

In sommige gevallen is het mogelijk, máár dan moet er wel aan de volgende voorwaarden voldaan worden:
      1. Je software moet kunnen omgaan met een 2x mono output op een stereo-uitgang, waarbij signaal 1 voor het mastersignaal is en signaal 2 voor de hoofdtelefoon
      2. Je moet dan een speciale splitterkabel hebben zoals de Urbanears Slussen of de Traktor DJ Cable, zodat je je speakerset en hoofdtelefoon kunt aansluiten.

Dit is echter verre van ideaal en meer bedoeld voor mobiele en zeer simpele setups waar je wilt mixen, zonder direct allerlei randapparatuur mee te slepen. Virtual DJ Home heeft voorwaarde 1 niet aan boord voor zover ik weet, dus daar loop je al vast.

Persoonlijk zou ik, als ik de kat uit de boom zou willen kijken op DJ-gebied als beginner, liever gaan voor een controller zoals de Hercules DJ Control Instinct. Een zeer goedkope controller, maar wel met ingebouwde geluidskaart. Zo kun je dus direct je speakerset én hoofdtelefoon aansluiten en hoef je niet te werken met gekke splitkabels.

Comment

Working...
      X