Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidskaart??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidskaart??

hallo,

mijn geluidskaart is toe aan vervanging. er is veel ruis en hij is oud. ik wil bij deze vragen wat voor een geluidskaart het beste is?
    want nu hoor ik alleen maar bij de linkse boxen de bass en bij de rechter de hoge tonen. en dit ligt niet aan mijn apparatuur want de cd speler doet het wel.

p.s. hoe kan ik op 2 kanalen gaan draaien? (hierbij bedoel ik via de PC)

alvast bedankt,

R. Storms

je hebt een simpele usb audiokaart.
    wat de overgroot deel van de computer die-hards gebruiken is vaak xfi geluidskaart.
    asus heeft op zich ook goeie kaarten.

zelf gebruik ik xfi titanium hd.
    ik gebruik hem vooral ivm ik dts signaal naar me versterker stuur. en hij zend het dan uit naar de speakers.
    qua ruis is dit een goeie geluidskaart overigens ook.
    maar een degelijk moederboard heeft voor de overgrote deel al goeie geluidskaart in zitten.
    voor de echte gebruikers zullen liever iets anders willen maar voor puur alleen thuis wat muziek dat niet het beste van het beste hoeft te zijn. dan volsta je met de ingebouwde geluidchip van de moederboard

dus de vraag is wat wil je er op aan sluiten en wat voor eisen stel je er aan

kijk hier even en denk dat je dan al een goeie keuze kan maken

Comment

Ik heb zelf de Focusrite Scarlett 8i6 en het bevalt me heel erg.
      je moet ff uitvogelen hoe je de drivers moet instaleren maar daarna heb je echt een beest van een geluidskaart XD
      ik heb het test gedraaid met max settings in fl studio hevige dubstep en ik kwam niet boven de 16% met een buffer van 4Msec
      maar dit is mogelijk niet de geluidskaart die je zoekt.

Edit: ik zie zojuist dat hij uit het bax assortiment is gehaalt D: maar deze Focusrite kaart moet wel ongeveer dezelfde prestaties leveren. hij heeft alleen ander in en outputs. http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Comment

Heb jaren geleden een X Fi Elite pro gekocht vanwege de vele ingangen waaronder phono om LP 's op te nemen en ook ingangen voor instrumenten enz....
        handel begint na enkele momenten te oscilleren (speelde enkele weken perfect) na een jaar over en weer sturen naar verschillende reparatie diensten ( verzend kost 18€, reparatie dienst veranderde ook drie keer) liet men mij weten dat de garantie termijn van 1 jaar was en verlopen en mijn garantie dus vervallen was. sindsdien gebruik ik een usb geluidkaart ook bij OS upgrade of her installatie zelfde resultaat. heb toen gezworen nooit meer creative en loop ik met een wijde boog rond X Fi

Comment

Working...
        X