Announcement

Collapse
No announcement yet.

talbet in studio?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• talbet in studio?

hallo iedereen,

ik ben tegenwoordig bezig met het produceren van muziek etc., en ik heb een tablet. is het mogelijk om hier ook iets mee te doen in een (home)studio?
    en zoja, wat allemaal precies?

het betreft een samsung galaxy tab 2

alvast bedankt!

Zelfs op een mobiel kun je tegenwoordig al het een en ander doen.
    Maar om te zeggen dat het praktisch is....
    (Of wat je onder producen verstaat)
    Je zal al snel tegen beperkingen (software en aansluitingen) aanlopen.
    Last edited by BT-Studio; Monday-07-04-2014, 16:28.

Comment

Wat BT-Studio zegt, je kan wel het een en ander doen. Zelf produceer ik ook in de vakantie het een en ander op een tablet (een iPad). Dit is allemaal leuk en aardig maar ik zou hem toch niet voor altijd willen gebruiken. Nogmaals het kan wel, en het moet wel beter kunnen dan ik nu doe (aangezien ik er niks speciaal voor heb gekocht). Maar zelf blijf ik toch de voorkeur aan mijn laptop geven.

Qua software etc. heb ik niet zoveel verstand aangezien het een Samsung betreft, maar vanuit de iPad weet ik dat er veel aansluitmogelijkheden zijn via adapters. Naar mijn idee zullen deze er ook zijn voor de Samsung.

Comment

Mobiel produceren kan leuk zijn om bij een inspiratievlaag even kort een akkoordje in te spelen om dat later in je studio volledig uit te werken. Helaas is er voor Android systemen weinig te vinden op het gebied van MIDI-gerelateerd spul, het meeste wordt direct voor iOS gemaakt. Dat komt omdat Apple de touwtjes in eigen handen houdt en voor slechts een handjevol eigen apparaten een besturingssysteem maakt, terwijl Android op de hardware van honderden bekende en onbekende fabrikanten draait (waardoor het lastig afstemmen is, evenals aangeven wat wel en niet compatibel is, om teleurstellingen in prestaties te voorkomen bij de wat meer simpele uitvoeringen van tablets/smartphones).

Het hardwaregedeelte is nog wel op te lossen door o.a. dit stukje eens te lezen, maar dan loop je waarschijnlijk nog wel tegen het software-gedeelte aan, aangezien je dan nog een app nodig hebt om een beetje geluid uit je systeem te krijgen. ;)

Ook daar is een oplossing voor, in de vorm van o.a. Keyboard Sounds Pro

Maar let wel op, aangezien je met apps van derden werkt en Android eigenlijk niet ontworpen is voor muziekgerelateerde toepassingen kan het zijn dat je e.e.a. even goed moet uitvogelen om er achter te komen hoe het precies werkt en of het inderdaad ook goed werkt met jouw tablet zonder teveel latency.

Comment

Mobiel produceren kan leuk zijn om bij een inspiratievlaag even kort een akkoordje in te spelen om dat later in je studio volledig uit te werken.
          Ik heb heirvoor op vakantie altijd een iPad met Garageband bij de hand, even een melodie inspelen om later thuis uit te werken.
          Heb wel eens gekeken of ik meer met de iPad kan of anders een tablet. Er is zeker wel wat beschikbaar, maar vaak kan ik hetzelfde, maar dan makkelijker en meestal ook beter, met de apparatuur die ik al heb staan. Je hebt wel digitale mixers voor de tablet, maar dat is dan inderdaad voor de iPad en al gauw richting de honderden al niet duizend(en) euro's.
          Ook is piano spelen op een tablet wel leuk, maar ik haal veel betere prestaties uit een midi-keyboard of een digitale piano via een interface.

Tabletdingetjes zijn leuk als je even geen studio bij de hand hebt en wel even snel een ideetje moet opnemen/uitwerken.
          Maar dan om vervolgens met thuis verder uit te werken.

Dat zijn iig mijn ervaringen met tablet gebruik...

Comment

ik gebruik ook de ipad...zitten leuke tools in en synths in die je ook nog goed kan integreren in je studio. Je kunt hem ook als controller gebruiken, ik gebruik zelf regelmatig "touchable" om ableton live aan te sturen, echter is het werken met een hardwarecontroller natuurlijk veel prettiger.

Master88 optimis dalam mencari alternatif bagi orang yang gemar bermain slot hingga bisa menang minimalnya bisa balik modal tanpa kecuali

hier staan verschillende apps voor android waar je mischien iets aan kunt hebben

Comment

Working...
            X