Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goede desktop of laptop voor in de studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Wat betreft het feit dat het niet te upgraden valt, is inderdaad wel een minpunt. Maar, ik denk echter dat ik hier weinig last van ga hebben. Dit vanwege het feit dat ik denk, met een goede computer wel een aantal jaren vooruit kan. En dan net zoals als met die computer uit 2009 de onderdelen verouderen. Dan is de processor als lang niet zo mooi meer als dat deze nou is (en dan zou ik dit gaan kunnen vervangen met een Windows-Desktop) maar dan is het moederbord ook niet meer wat het was (even een voorbeeld). Dan worden het toch wel weer een dure grap en dan denk ik dat ik toch weer rustig verder kijk naar een nieuwe computer.

Zoals jullie ook al zeiden, Windows en Apple gaan slecht samen, dit heb ik ook gemerkt. Dit is ook weer een reden waarom ik juist zou kiezen voor een iMac. Ik doe vrij weinig op mijn iPad, qua beats maken etc. Terwijl dit een hele uitkomst zou zijn voor een lange autorit of op vakantie. Maar het is een gedoe van hier tot tokio om vervolgens zo'n beat op mijn computer te krijgen, waardoor ik het gewoon niet doe en de lol er af is. Ik heb van sommige gehoord dat het voor hun een hele verbetring werd toen ze overstapte op een iMac. Ook als ik aan de toekomst denk zou het wel handig zijn dat ik op mijn iPad kan werken, dan heb ik minder (wel iets) beperkingen wat betreft het gekluisterd zitten aan één kamer.

En een pluspunt van de iMac is dat deze minder virus-gevoelig is. Wel jammer dat dit voordeel steeds kleiner wordt, aangezien dit elk jaar minder wordt. Een virus-scanner is gewoon heel vaak het probleem dat een DAW vast loopt en dit zou dan misschien wel een uitkomst zijn. Aangezien de nieuwe computer hoe dan ook toch aan het internet wordt gehangen, maar ik installeer er geen mail op (dat doen ik dan nog wel op mijn oude laptop), ik zal er geen dingen op downloaden waarvan ik niet 100% zeker ben en geen rare sites bezoeken.

Dan weet ik dat je altijd risico loopt (wat je trouwens ook nog doet met virus-scanner maar oke) maar ik durf dit dan wel aan.

Het enige nadeel is dat het slecht werkt met een Windows-computer, maar hier valt naar mijn idee wel overheen te komen.

Comment

Working...
    X