Announcement

Collapse
No announcement yet.

studio foam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• studio foam

hallo,

ik ben bezig met het inrichten van mijn studio.
    nu heb ik al de basis apparatuur. deze studio ligt naast de 2 slaapkamers. nu weet ik niet hoe ik de foam moet plaatsen. soms zie je dat alles bedekt is en soms zie je ook dat er maar een streep/patroon foam zit.

weet iemand wat het beste hiervoor zal zijn?

alvast bedankt

R.Storms

studio.jpg

Je kunt wel zomaar her en der wat foam gaan plakken, maar er zit echt wel meer achter.

Daarnaast, met alle respect uiteraard, heb je momenteel geen speakers staan waarbij het écht cruciaal is dat reflecties op bepaalde oppervlaktes voorkomen of uitgedoofd moeten worden. Pas wanneer je studiomonitoren hebt met een gerichte sweet spot (en wanneer je in een dusdanig kleine ruimte zit dat bepaalde geluidsgolven via je achtermuur en wanden weerkaatsen) kan je het overwegen. Maar ook dan is het niet zomaar een kwestie van plakken, maar gericht kijken waar je problemen zitten. Auralex kan daar onder andere support voor leveren.

Ik zou persoonlijk aanraden om eerst te kijken naar wat je zoal hebt staan. Monitoren kan bijvoorbeeld ook op een hoofdtelefoon en goede audio-interface zodat je niet eens met reflecties te maken hebt. (Afmixen is een ander verhaal omdat je stereobeeld door een hoofdtelefoon wat vertekend wordt.)

Comment

ja wel ik heb studio monitoren bestelt.\

klik
      Last edited by StormS; Wednesday-07-05-2014, 17:51.

Comment

Wil je de akoestiek verbeteren of isoleren? Zit namelijk nogal een verschil in.

Comment

isoleren.

Comment

Maar wat is de reden dat je wilt gaan isoleren? Klagen de buren, hebben je ouders op de benedenverdieping er last van, of?

Besef goed dat het isoleren van heel je ruimte een behoorlijk heftige klus is omdat je dan al je muren zult moeten voorzien van een isolatie-laag.

Bedenk dus eerst goed waar je momenteel ontevreden over bent en ga dan kijken naar een bepaalde oplossing. Iets repareren wat niet stuk is, is namelijk zonde van je centen, die kun je dan beter in je studio-apparatuur stoppen. ;)

Vergeet ook niet dat je bijvoorbeeld heel snel je klank kan verbeteren door monitorpads toe te voegen aan je setup. Daarmee isoleer je je monitoren van je bureau en kun je je monitoren beter richten.

Comment

oke bedankt rick, ik zal er naar kijken.

Comment

Working...
              X