Announcement

Collapse
No announcement yet.

MPD32 niet werken (geld ook voor 18 en 24) geeft MIDI error

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MPD32 niet werken (geld ook voor 18 en 24) geeft MIDI error

Hoi,

Na twee weken te worstellen heb ik het antwoord gevonden op mijn probleem.

Apparaat geinstalleerd, ging goed, vyzex geinstalleerd ging ook goed. Opgestart en fout geen MIDI aanwezig, of een MIDI in gebruik foutmelding. Mijn UMX25 ontkoppeld, pc opgestart nog steeds niets. Volgens de handleiding moet ik in Vyzex usb audioapparaat 1, 2 en een derde zien maar niets.

Op advies van hier mijn PC opnieuw geinstalleerd (was hij toch al toe) en nog steeds niets, Reason ziet alleen mijn UMX en niet de MPD in iedergeval geen MIDI in en uit.

Nog meer zoeken op internet en ik lees iets over een logitech webcam. Laat ik nu toch een Logitech webcam hebben. Alles van de webcam eraf gegooid het register even vlug nagelopen en TADAAAA nu werkt het perfect.

Ik heb hier over gemailed met AKAI zodra ik meer weet dan post ik het hier.

Schijnbaar zal er in het register ofzo een usb audio of midi conflict onstaan waardoor het in de soep loopt.

Top dat je dit verhaal met ons wilde delen Patrick! Ze leren we iedere dag bij.

Comment

Hoi,

Dit is het antwoord wat ik van AKAI kreeg na mijn verhaal over Logitech Webcams:

Good Morning,

Essentially both the Logitech camera and the MPD use a Windows compliant driver called the USB Audio Codec, as do many plug n’ play devices. Normally, by default in Windows the driver will only have 8 system files running it. When you attach a Logitech camera to your computer it latches a 9nth file onto the original Windows files. This file prioritizes the camera to be the only device at the top of the list to be seen by the computer under this driver.

Unfortunately this makes it so only the camera will be seen even when it’s not connected.

A Logitech camera will do this to any device that uses the USB Audio Codec.

Regards,

Kevin Jordan
      kjordan@akaipro.com
      Akai Pro
      200 Scenic View Drive
      Suite 201
      Cumberland RI 02864
      401-658-4032/3951
      Ze kennen/erkennen het probleem maar nergens kan ik er op hun site iets over vinden. Erg jammer en erg slechtwant dit zoals vermeld mij enorm veel tijd kunnen schelen zoeken naar de oplossing.

Comment

Goed dat je dit inderdaad met ons wilt delen! Heb het ook bij desbetreffende producten in de shop gezet.
        Last edited by Robert; Tuesday-18-08-2009, 12:02.

Comment

Ik ben toevallig al een week bezig met een klant met hetzelfde probleem. Echter heeft hij geen Akai product maar één van ESI. Dit merkt heeft dus ook problemen met Logitech apparatuur!

Comment

Working...
          X