Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deze computer kopen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Deze computer kopen of niet?

Beste,

Ik ben van plan om de volgende computer aan te schaffen:

Goedkope computers en game-pc's. GamePC kopen? Zelf samenstellen bij CompuStunt! De beste computer aanbiedingen. Stel zelf je game-pc samen, supersnel geleverd!

Nu heb ik weinig verstand van computers, al weet ik wel dat deze specs er goed uit zien voor dit geld. Maar misschien dat jullie mij wat meer over de kwaliteit van deze computer kunnen vertellen? Hoop er namelijk wel een aantal jaren mee te doen (hoop op ongeveer 5/6 jaar, maar meer is altijd meegenomen).

Verder, ik heb op dit moment het geld niet voor een SSD. Maar later wil ik deze erbij zetten (mocht dit nodig blijken), is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Ik heb eens bij Alternate gekeken en daar kom je op precies dezelfde prijs als je de onderdelen los koopt.
    Maar als ik een computer zou samenstellen die een aantal jaren mee moet kunnen zou ik er allereerst een goede voeding in doen en niet zo'n exemplaar van 400 watt a 35 euro.
    Dan kan je later tenminste een videokaart bij plaatsen als je de video prestaties omhoog wilt hebben.
    Die heb je niet alleen nodig voor games maar bv ook voor Adobe Premiere of andere grafische toepassingen.
    Desnoods een iets minder snelle CPU en minder geheugen en dan wel direct een SSD dan blijf je op hetzelfde budget en heb je een betere computer.
    De snelheid zal bij het meeste gebruik zelfs sneller zijn omdat je de CPU toch meestal niet 100% belast maar je wel een SSD hebt en die is echt vele malen sneller dan een harddisk.

Comment

Super koopje doen

Comment

Hmm, bedankt voor de reactie's!

Dan zelf samenstellen klinkt wel interessant, maar ik ben echt een maloot op computer gebied (qua hardware dan). Ik ga daar eens naar kijken, maar denk toch dat ik liever een kant en klare PC koop (aangezien ik er dus weinig verstand van heb)..

Nogmaals bedankt!

Comment

Niet doen.

De kreten die iedereen kent zijn dik in orde. Dikke i7 processor, 16GB RAM 3TB harde schijf... klinkt vet.
          Maar als je iets verder kijkt valt het vies tegen en is het niet toekomstbestendig.

16GB RAM is leuk, maar 1333MHz is een snelheid van 2 jaar terug. Zeker met een SSD ga je daar op een gegeven moment tegenaan lopen. 1600MHz (ondersteund het moederbord) is al beter. Je wilt 1866MHz natuurlijk, maar dat moet je moederbord ook ondersteunen.

Een 3TB schijf is VEEL opslag. Probleem is dat je ook veel opslaat op de schijf waarvan je ook je systeem gaat draaien. Dat is per definitie al traag met zo'n grote schijf, raakt het wat gefragmenteerd dan is die Pentium III 600MHz laptop uit 1998 sneller. En als je schijf het begeeft... ALLES weg.
          Veel slimmer is een kleine schijf voor je besturingssysteem en programma's (bij voorkeur SSD uiteraard) en een of meerdere schijven van max 1TB voor opslag. Groter zou ik niet zo snel gaan. Kies dan ook een schijf die hier geschikt voor is. Een WD Green bijvoorbeeld is heel leuk voor in een NAS (continu aan), maar in een PC krijgt ie door het vaak starten/afsluiten behoorlijk op z'n donder.

Grafisch is de onboard Haswell chip ok voor allerlei toepassingen. Serieus gamen kun je vergeten, dat red ie gewoon niet.

En dan de kleine letters tussen alle 'actie, beste, nieuwste, krachtigste' kreten: Exclusief besturingssysteem.
          Dus geen Windows meegeleverd, dat kost je ook nog eens rond de 100,- (afhankelijk van de uitvoering). Mocht je Office ook nodig hebben dan moet je daar nog eens een slordige 100,- bij tellen (voor de Home & Student versie).

Ik maak systemen op maat voor vele klanten op basis van budget en wensen. Wanneer je dat wilt maak ik vrijblijvend een offerte voor je. Stuur even een PM in dat geval.

Comment

Bij een goede computerzaak kan je ook zelf samenstellen en het voor je in elkaar laten zetten.
            En een superkoopje vind ik het dus niet er komt nog eens 100 euro bij voor een windows licentie.
            Zoek eens een computerzaak in de buurt en vergelijk de prijzen met Alternate, daar koop ik altijd mijn spullen, ze zijn meestal de goedkoopste en verkopen zowel goedkope zooi :) als de betere merken.

Comment

Originally posted by speaker View Post
              Hoop er namelijk wel een aantal jaren mee te doen (hoop op ongeveer 5/6 jaar, maar meer is altijd meegenomen).
              ga er maar vanuit dat je procesor enz 3 jaar mee gaan. meestal gaat het wel een 4e jaar mee maar als je 5/6 jaar ermee wilt doen moet je geluk hebben en een hele lekker koeler erop zetten om hem langer te laten leven.
              en dan zit je aan dit soort dingen te denken. (zijn ook wel wat meer budget vriendelijkere)
              be quiet! Dark Rock Pro 3 kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

ff gegoogled en de Intel Core i7 4770 heeft een 1150 socket. Let daarop dat je als je een koeler koopt het voor de goede socket neemt.

en vergeet ook geen goede monitor :)
              Minimaal een 720p scherm is eigenlijk wel handig. maar 1080 is echt goed :)
              (ik zou niet aan de 4k gaan beginnen met die pc)

mocht je gaan willen gamen met de pc wil ik je de Radeon HD 7870.
              ik gebruik die kaart en ben er ZEER tevreden over. ik draai hem op mijn 1080p en 720p (2e scherm) en ik speel eigenlijk alle spellen wel frame lagg loos op hoogste settings. (en anders zet je de settings iets lager en doet hij het nog perfect)
              Last edited by (Daan)RandomStyleRecords; Thursday-05-06-2014, 22:22.

Comment

Soooow

Hier word even flink geroepen wat wel wat niet.

Ik mis eigenlijk nog 1 ding in de opening van dit topic.

Waar gaat de pc voor gebruikt worden? Wat zijn dus de eissen waar de pc aan moet voldoen en wat moet er op komen te draaien?

Ik heb zelf een pc staan die ondertussen al weer een jaartje of 7 a 8 oud is en draait nog steeds als een zonnetje. Draait bijvoorbeeld autocad op en een adobe audition 3.0 met een vracht plugins en andere onzin. Nooit problemen werkt perfect. Draaide er toen op en nu nog steeds. leuke geluids en beeld kaart erin ( 2x dvi uit ) en gaan met die banaan. Wat ik raar vind is dat hier niet een ventilator van 70 euro op de processor zit en toch alles gewoon werkt en meer dan netjes snel genoeg. Zelfs als ik meerdere dingen tegelijk aan het doen ben. Dus Daan ik volg gene ene moer van je reactie van je moet dan dit of dat op je processor schroeven.

Dat deze nu ondertussen tegen zijn max aan begint te lopen klopt verder inderdaad wel. Maar hey bijna 8 jaar oud.

Maar goed terug naar de ts.

Wat zijn je wensen van de pc wat moet er mee gebeuren? Anders kan er hier een eeuwige discussie gevoerd worden wat wel en wat niet goed genoeg zou zijn.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                  Soooow

Hier word even flink geroepen wat wel wat niet.

Ik mis eigenlijk nog 1 ding in de opening van dit topic.

Waar gaat de pc voor gebruikt worden? Wat zijn dus de eissen waar de pc aan moet voldoen en wat moet er op komen te draaien?

Ik heb zelf een pc staan die ondertussen al weer een jaartje of 7 a 8 oud is en draait nog steeds als een zonnetje. Draait bijvoorbeeld autocad op en een adobe audition 3.0 met een vracht plugins en andere onzin. Nooit problemen werkt perfect. Draaide er toen op en nu nog steeds. leuke geluids en beeld kaart erin ( 2x dvi uit ) en gaan met die banaan. Wat ik raar vind is dat hier niet een ventilator van 70 euro op de processor zit en toch alles gewoon werkt en meer dan netjes snel genoeg. Zelfs als ik meerdere dingen tegelijk aan het doen ben. Dus Daan ik volg gene ene moer van je reactie van je moet dan dit of dat op je processor schroeven.

Dat deze nu ondertussen tegen zijn max aan begint te lopen klopt verder inderdaad wel. Maar hey bijna 8 jaar oud.

Maar goed terug naar de ts.

Wat zijn je wensen van de pc wat moet er mee gebeuren? Anders kan er hier een eeuwige discussie gevoerd worden wat wel en wat niet goed genoeg zou zijn.
                  @Ronny

dit is natuurlijk niet voor elke processor hetzelfde. De minimum leeftijd is 3/4 jaar meestal.
                  het ligt eraan hoe erg intensief je hem gebruikt, hoe lang je hem gebruikt, welke je hebt en hoe warm hij word enz.
                  door een zwaardere koeler erop te zetten dan meegeleverd verleng je de leeftijd van de processor met 6-24 maanden.
                  wat ook nog een factor is de airflow door je behuizing. als je behuizing bijna dicht getimmerd zit met 1 fan aan de voorkant en een lucht rooster aan de zijkant dan gaat het moeilijk koelen worden. zulk soort dingen brengen de leeftijd ook erg naar beneden.
                  http://tweakers.net/pricewatch/35832...vil-black.html zo'n kastje is best mooi, zitten 2 fans bijgeleverd en kunnen 6 erop (2 voor 1 achter 1 groote top 2 zijkant)
                  http://images.aone.co.uk/imagesprodu...evilblk-11.jpg plaatje van de airflow die je bv kan crearen.

het groote voordeel van die cooler is dat hij heel goed zijn werk doet en wij gebruiken heel wat dingen van "be quiet!" en ze zijn ECHT stil (op max draaivermogen moet je echt je oren er bijna tegenaan houden om het te horen).
                  natuurlijk zitten we hier op een audio forum dus ik neem aan dat hij voor een kleine bedroom studio word gebruikt en dan is het fijn om de fan niet constant te horen XD

natuurlijk is dit moeilijk te oordelen over veel processoren omdat er zo ontzetten veel van zijn en ze allemaal wel dingen anders doen dan anderen, het is een grootte combo mix die het eind resultaat geven.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                    Niet doen.

De kreten die iedereen kent zijn dik in orde. Dikke i7 processor, 16GB RAM 3TB harde schijf... klinkt vet.
                    Maar als je iets verder kijkt valt het vies tegen en is het niet toekomstbestendig.

16GB RAM is leuk, maar 1333MHz is een snelheid van 2 jaar terug. Zeker met een SSD ga je daar op een gegeven moment tegenaan lopen. 1600MHz (ondersteund het moederbord) is al beter. Je wilt 1866MHz natuurlijk, maar dat moet je moederbord ook ondersteunen.

Een 3TB schijf is VEEL opslag. Probleem is dat je ook veel opslaat op de schijf waarvan je ook je systeem gaat draaien. Dat is per definitie al traag met zo'n grote schijf, raakt het wat gefragmenteerd dan is die Pentium III 600MHz laptop uit 1998 sneller. En als je schijf het begeeft... ALLES weg.
                    Veel slimmer is een kleine schijf voor je besturingssysteem en programma's (bij voorkeur SSD uiteraard) en een of meerdere schijven van max 1TB voor opslag. Groter zou ik niet zo snel gaan. Kies dan ook een schijf die hier geschikt voor is. Een WD Green bijvoorbeeld is heel leuk voor in een NAS (continu aan), maar in een PC krijgt ie door het vaak starten/afsluiten behoorlijk op z'n donder.

Grafisch is de onboard Haswell chip ok voor allerlei toepassingen. Serieus gamen kun je vergeten, dat red ie gewoon niet.

En dan de kleine letters tussen alle 'actie, beste, nieuwste, krachtigste' kreten: Exclusief besturingssysteem.
                    Dus geen Windows meegeleverd, dat kost je ook nog eens rond de 100,- (afhankelijk van de uitvoering). Mocht je Office ook nodig hebben dan moet je daar nog eens een slordige 100,- bij tellen (voor de Home & Student versie).

Ik maak systemen op maat voor vele klanten op basis van budget en wensen. Wanneer je dat wilt maak ik vrijblijvend een offerte voor je. Stuur even een PM in dat geval.
                    nog ff terug komen op renevanh
                    tegenwoordig is ram quantity above quality :)
                    het maakt ook heel veel meer uit als het 4 sticky's van 4 gb zijn dan 2 van 8 gb. want dan is 1333MHz nog niet zo slecht. natuurlijk zijn de hogere snelheden beter.

Comment

Originally posted by renevanh View Post
                      Kies dan ook een schijf die hier geschikt voor is. Een WD Green bijvoorbeeld is heel leuk voor in een NAS (continu aan), maar in een PC krijgt ie door het vaak starten/afsluiten behoorlijk op z'n donder.
                      Een WD green is juist niet geschikt voor een NAS, daar hebben ze de red serie voor bedacht.

Comment

Oke bedankt voor alle reactie's!

Ik ga de computer als DAW-pc (Cubase) gebruiken en af en toe wat schoolwerk...

Nogmaals bedankt allemaal!

Dus is deze PC er voor geschikt? Of zal ik toch moeten naar een andere moeten gaan kijken, laatst gelezen dat samenstellen niet zo moeilijk is (is dit echt zo?)

Nou hoor het graag! Nogmaals bedankt.

Comment

Als je hem als DAW wilt gebruiken zou ik overwegen om een betere behuizing en voeding te nemen anders hoor je constant je pc op de achtergrond.
                          Ik heb zelf gekozen voor een Fractal Design Define XL R2 die kost wel wat geld maar is super goed geisoleerd en ik heb een Corsair AX760i voeding gekozen omdat die bij laag stroomverbruik 100% stil is, de fan draait dan niet en als hij harder moet werken is het geluid nog steeds niet hoorbaar vanwege de isolerende werking van de kast.

En de standaard koeler van Intel vervangen door bv de Noctua NH-L9a die is erg stil en blijft het tenminste jaren doen, terwijl ik de afgelopen maanden al diverse keren een standaard Intel koeler heb moeten vervangen omdat ze niet goed vast blijven zitten.

Je kan al deze spullen vinden op de website van Alternate en daar kan je ook makkelijk zelf een pc samen stellen.

Maar helaas ga je met deze 3 componenten de prijs wel flink opschroeven :( maar in mijn geval vind ik het voordeel ruim opwegen tegen de extra kosten.
                          Last edited by Dratsabylgu; Friday-06-06-2014, 18:01.

Comment

Originally posted by Dratsabylgu View Post
                            Als je hem als DAW wilt gebruiken zou ik overwegen om een betere behuizing en voeding te nemen anders hoor je constant je pc op de achtergrond.
                            Ik heb zelf gekozen voor een Fractal Design Define XL R2 die kost wel wat geld maar is super goed geisoleerd en ik heb een Corsair AX760i voeding gekozen omdat die bij laag stroomverbruik 100% stil is, de fan draait dan niet en als hij harder moet werken is het geluid nog steeds niet hoorbaar vanwege de isolerende werking van de kast.

En de standaard koeler van Intel vervangen door bv de Noctua NH-L9a die is erg stil en blijft het tenminste jaren doen, terwijl ik de afgelopen maanden al diverse keren een standaard Intel koeler heb moeten vervangen omdat ze niet goed vast blijven zitten.

Je kan al deze spullen vinden op de website van Alternate en daar kan je ook makkelijk zelf een pc samen stellen.

Maar helaas ga je met deze 3 componenten de prijs wel flink opschroeven :( maar in mijn geval vind ik het voordeel ruim opwegen tegen de extra kosten.
                            Bedankt voor de tips! Ik ga het volgende doen: ik ga zelf een computer samenstellen (kijkend naar mijn budget) en deze dan even laten controleren (op verbeterpunten etc. door jullie). Die kast vindt ik een goede aanrader (die ga ik waarschijnlijk nemen). Ik ben alleen bang dat mijn budget niet genoeg toerijken is voor de Corsair AX760I. En voor die Noctua heb ik waarschijnlijk niet een goede Socket (voor de Intel proccesor krijg je namelijk een 1150 socket, toch?).

Ik ga even rustig kijken en dan zet ik vanavond nog mijn set erop. Dan hoop ik dat mensen mij hier een beetje kunnen helpen (aangezien dit dus mijn 1ste keer wordt)..

Comment

Die Noctua koeler is er voor AMD en Intel processoren de NH-L9a is voor AMD en de NH-L9i is voor Intel.
                              En van die kast ga je zeker geen spijt krijgen.
                              Voor de voeding kan je ook de Corsair RM650 nemen die is al een stuk goedkoper en is nog steeds heel erg stil bij minder dan 20% belasting draait de fan niet.

Woon je toevalling in de buurt van Alternate want als dat niet te ver voor je is kan ik je eventueel wel helpen met het bouwen.

Comment

Working...
                              X