Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deze computer kopen of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

(voor de Intel proccesor krijg je namelijk een 1150 socket, toch?).
    de Intel Core i7 4770 heeft een 1150 socket ja maar niet alle intel procesoren hebben dezelfde socket. dus dat moet je ff checken online welke procesor je neemt met welke socket.

Comment

Originally posted by Dratsabylgu View Post
      Die Noctua koeler is er voor AMD en Intel processoren de NH-L9a is voor AMD en de NH-L9i is voor Intel.
      En van die kast ga je zeker geen spijt krijgen.
      Voor de voeding kan je ook de Corsair RM650 nemen die is al een stuk goedkoper en is nog steeds heel erg stil bij minder dan 20% belasting draait de fan niet.

Woon je toevalling in de buurt van Alternate want als dat niet te ver voor je is kan ik je eventueel wel helpen met het bouwen.
      Wederom bedankt voor de tips. Ik heb op dit moment de volgende computer samengesteld, met de prijzen erbij (van Alternate (m.u.v. de kast, de koeler en de voeding), dus misschien zijn ze ergens nog goedkoper daar heb ik nog niet naar gekeken. Dan heb ik even een goed overzicht voor mezelf.

ASRock H81 Pro BTC, socket 1150 moederbord € 52,90
      Intel core I7-4790 processor € 274,-
      Noctua NH-L9i koeler ongeveer € 40,-
      Crucial 8GB DDR-1600 kit werkgeheugen € 64,90
      Sapphire HD 6570 Grafische kaart € 49,99
      Seagate Barracuda 7200.14 2TB harde schijf € 72,90
      Corsair RM650 voeding rond de € 100,-
      LG GH24NS, DVD-brander € 16,-
      LogiLink Card Reader 54 in 1 € 11,99
      Fractal Design Define XL R2 vanaf €120,-

Nu zijn de totale kosten (afgerond): € 800,-. Dit is wel zo'n beetje mijn budget (want dan moet ik nog windows etc.). Maar als er echt nog punten zijn die ik beter kan verbeteren, ben ik best bereid om nog een klein beetje omhoog te gaan met mijn budget (al zit er niet veel marge meer in).

Het budget is op dit moment niet toereikend genoeg voor een SSD, maar deze wil ik dan later nog bijkopen.

Helaas woon ik niet in de buurt van Alternate, maar heel erg bedankt voor het aanbod!!

En nogmaals bedankt voor alle tips! Ook uiteraard voor (Daan)RandomStyleRecords.

Comment

Originally posted by speaker View Post
        Wederom bedankt voor de tips. Ik heb op dit moment de volgende computer samengesteld, met de prijzen erbij (van Alternate (m.u.v. de kast, de koeler en de voeding), dus misschien zijn ze ergens nog goedkoper daar heb ik nog niet naar gekeken. Dan heb ik even een goed overzicht voor mezelf.

ASRock H81 Pro BTC, socket 1150 moederbord € 52,90
        Intel core I7-4790 processor € 274,-
        Noctua NH-L9i koeler ongeveer € 40,-
        Crucial 8GB DDR-1600 kit werkgeheugen € 64,90
        Sapphire HD 6570 Grafische kaart € 49,99
        Seagate Barracuda 7200.14 2TB harde schijf € 72,90
        Corsair RM650 voeding rond de € 100,-
        LG GH24NS, DVD-brander € 16,-
        LogiLink Card Reader 54 in 1 € 11,99
        Fractal Design Define XL R2 vanaf €120,-

Nu zijn de totale kosten (afgerond): € 800,-. Dit is wel zo'n beetje mijn budget (want dan moet ik nog windows etc.). Maar als er echt nog punten zijn die ik beter kan verbeteren, ben ik best bereid om nog een klein beetje omhoog te gaan met mijn budget (al zit er niet veel marge meer in).

Het budget is op dit moment niet toereikend genoeg voor een SSD, maar deze wil ik dan later nog bijkopen.

Helaas woon ik niet in de buurt van Alternate, maar heel erg bedankt voor het aanbod!!

En nogmaals bedankt voor alle tips! Ook uiteraard voor (Daan)RandomStyleRecords.
        ik zouw voor 16 gb gaan om lekker komende jaren niet te hoeven upgraden :) en dan kan je ook lekker veel programma's open laten staan zonder dat je ram vol raakt .
        ik raad je ook echt aan dat als je die harde schijf neemt om de Samsung 840 EVO 250GB te nemen. de samsung ssd's komen bijna bij elke test als de beste uit de test en die ssd is nog een beetje budget vriendelijk. (ik heb zelf ook een ssd van samsung en het is gewoon wonderbaarlijk goed. ik kan op max read snelheid 500 mbps lezen XD )

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
          ik zouw voor 16 gb gaan om lekker komende jaren niet te hoeven upgraden :) en dan kan je ook lekker veel programma's open laten staan zonder dat je ram vol raakt .
          ik raad je ook echt aan dat als je die harde schijf neemt om de Samsung 840 EVO 250GB te nemen. de samsung ssd's komen bijna bij elke test als de beste uit de test en die ssd is nog een beetje budget vriendelijk. (ik heb zelf ook een ssd van samsung en het is gewoon wonderbaarlijk goed. ik kan op max read snelheid 500 mbps lezen XD )
          Oke bedankt voor de tips. Die van de Samsung onthoud ik :)
          En is dit wat: Crucial Ballistix Sport 16GB - PC3-12800 - DIMM, vanaf € 125,-

En de rest is wel goed?

Comment

Originally posted by speaker View Post
            Oke bedankt voor de tips. Die van de Samsung onthoud ik :)
            En is dit wat: Crucial Ballistix Sport 16GB - PC3-12800 - DIMM, vanaf € 125,-

En de rest is wel goed?
            ja dat ram ziet er wel aardig uit.

ik zou ook echt een "be quiet" (merk) cpu cooler nemen. en de fanetjes van de kast vervangen (mischien latere upgrade het vervangen of de oude verkopen).
            dit is echt heel handig om je pc een stuk zachter geluid te laten genereren.

Edit: voeding is ook erg handig om van "Be quiet" te kopen.
            ( Be quiet! Pure Power L8-600W Voeding - 600 Watt )

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
              ja dat ram ziet er wel aardig uit.

ik zou ook echt een "be quiet" (merk) cpu cooler nemen. en de fanetjes van de kast vervangen (mischien latere upgrade het vervangen of de oude verkopen).
              dit is echt heel handig om je pc een stuk zachter geluid te laten genereren.

Edit: voeding is ook erg handig om van "Be quiet" te kopen.
              ( Be quiet! Pure Power L8-600W Voeding - 600 Watt )
              Erg bedankt voor de tips, zal nog gaan kijken wat ik er mee ga doen.

Comment

Working...
              X