Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wel geluidssignaal in cubase, maar geen geluid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wel geluidssignaal in cubase, maar geen geluid

Hallo,

Ik ben relatief kort geleden begonnen met mijn homestudio en ben op een paar probleempjes gestuit. Ik doe mijn best het probleem zo duidelijk mogelijk te beschrijven.
    Ik heb mijn Roland fa-08 workstation analoog aangesloten op een EURORACK UB802 mengpaneel deze is aangesloten op de input van mijn Reloop digital jokey en deze staat in verbinding met mijn pc. Mijn KRK monitoren heb ik sinds vandaag ook aangesloten op de output van de reloop ipv het mengpaneel ivm terugkomende geluidssignalen. De monitoren doen het goed, maar het geluid van mijn Roland is niet meer te horen terwijl in Cubase wel de geluidsgolven worden opgenomen. Het geluid bereikt dus wel mijn pc maar is niet hoorbaar mits ik het al opgenomen heb. Heeft iemand enig id hoe dit probleem veroorzaakt word dan wel opgelost kan worden? Ik zit momenteel even met mijn handen in het haar wat dit betreft.

alvast bedankt!

Hallo Hennie,

Zet even de luidspreker (monitor) knopje aan van de track die je opneemt.
    Dan zal het binnenkomend signaal ook weer naar de uitgang doorgezet worden.

Nog mooier zou het zijn als je een 'direct monitoring' (i.v.m. latency) optie had, maar ken de Reloop digital jokey niet.
    Last edited by BT-Studio; Friday-04-07-2014, 20:29.

Comment

BT-studio je bent een held! Bedankt voor de hulp:D

Comment

Hein van de Bijgebrekaanbeterband,

Ik heb een soort gelijk probleem van de 12 kanalen die wij als band gebruiken komt alles via Tascam 1800 goed binnen maar twee kanalen komt het geluid er niet uit.
        speakertjes aan en uit is allemaal geprobeerd, zonder resultaat, en wat vreemd is dat de kanalen die geen geluid geven een andere kleur hebben bij het vak waar de naam of nummer in staat????

wie o wie kan ons helpen? info@bijgebrekaanbeterband.nl

Comment

Zijn het wel audio sporen en geen bus, fx, instrument of midi sporen (die zijn standaard een ander kleur namelijk).

Comment

Working...
          X