Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baspoort studiomonitor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Baspoort studiomonitor

Hallo

Klopt het dat de baspoort van je studiomonitor niet te dicht tegen de muur mag staan om geluidsvervorming te voorkomen?
    Als ik bv. een Mackie MR6 mk3 set zou kopen, dan staat de baspoort van de rechtse monitor ca. 20 cm van een gyproc muur (dat komt omdat de rechterkant van de monitor niet evenwijdig met de muur staat aangezien de monitor gedraaid wordt naar mij als luisteraar, en dus wordt de achterkant deels naar de muur gericht).
    Is dit een probleem en kan ik dan beter op zoek gaan naar een monitor met een baspoort vooraan?

Alvast bedankt!

Tis niet ideaal, maar het kan wel. Als ik jou was zou ik ze sowieso beluisteren bij bax of ergens anders, en dan gewoon bestellen wat je goed vind klinken. Als ze in je kamer minder klinken kan je ze altijd nog terugsturen.

Comment

Ik zou dan een set monitoren nemen met ingebouwde room-correctie, zodat je het hoog/laag iets kunt aanpassen aan de ruimte. De MR6 MK3 monitoren hebben dat, daar kun je het laag iets 'bijkleuren' mocht hij niet in de buurt van een muur staan omdat je dan wat koppeling mist. Voor de meest kritische luisterdoeleinden is dat niet de meest nette optie, maar voor gemiddeld homestudiogebruik lijkt me dat niet zo'n probleem tenzij je ook je eigen mastering e.d. doet.

Ga ook niet zomaar willekeurig wat Auralex tegen je muren plakken, ik zou persoonlijk eerst de setup neerzetten en vervolgens kijken wat je eventueel nog mist in je geluidsweergave, of waar er eventueel problemen zitten.

Comment

Working...
      X