Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag mbt mono uitsturing micro signaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag mbt mono uitsturing micro signaal

Goedemiddag allemaal,

mijn vraag is als volgt:

ik ben in het bezit van een Behringer Ufx 1604 studio mixer, besteld bij Bax en super tevreden over beiden, maar ik heb een probleem
    als ik ga uitzenden via Sam Broadcaster.

Op kanaal 3 en 4 van de Ufx 1604 heb ik de laptop aangesloten via de koptelefoon uitgang.
    Mijn Phantom gevoede microfoon is aangesloten op kanaal 7/8 van de 1604.
    Via de Usb uitgang heb ik de 1604 aangesloten op mijn laptop.

Het volgende probleem doet zich voor:

1. De muziek is en wordt stereo uitgezonden naar de stream en is niks mis mee;
    2. De microfoon gaat stereo uit ( dit heb ik beluisterd via de hoofdtelefoonuitgang op de mixer ) maar komt bij Sam Broadcaster Mono binnen
    en wordt als dusdanig ook uitgezonden. Ik moet op de 1604 de Gain knop van kanaal 7/8 helemaal open zetten voor een redelijk resultaat.

Nu ben ik zelf al naar diverse oplossingen wezen kijken, en het kan opgelost worden door er een laptop met dockingstation bij te zetten waar dus een line ingang op zit die ik op mijn huidige laptop niet heb. Maar dit vind ik een beetje onzinnig om twee laptops te moeten gebruiken om een micro stereo te krijgen.

Nu zag ik op jullie site de Behringer UCA 202 USB geluidskaart staan en mijn vraag is natuurlijk, als ik deze zou aanschaffen is mijn probleem dan verholpen
    of is er een andere optie mogelijk?

Alvast bedankt voor de moeite.

Ron van der Straten.

Ha Ron,

Even een ding duidelijk: heb je een 1604 of 1204?
    De 1204 heeft een kanaal 7/8, de 1604 niet.

Vervolgens:
    Een microfoon is in principe een mono-bron.
    Als je zo'n ding op een stereokanaal (7/8 dus) aansluit, krijg je maar aan een kant geluid.
    Ook zijn de ingangen op zo'n stereokanaal niet bedoeld voor microfoons.

Probeer je microfoon eens om te steken naar één van de eerste kanalen (1 t/m 4).
    Die kanalen zijn mono en bedoeld voor microfoons.

Je hoeft geen extra geluidskaart te kopen, dat is je mengtafeltje al!

Succes!

Comment

Hoi ajdeboer,

Ik heb de 1604 en bedoelde dus kanaal 8, en gewoon op de XLR ingang aangesloten, typefoutje van mijn kant

Ik heb van alles al uitgeprobeerd tot het vervangen van de microkabels aan toe en ik blijf tegen dit probleem aan lopen.
      Het gekke is, dat het in Cubase 7 en of Adobe Audition 3 totaal geen problemen oplevert.

Ron

Comment

Ha Ron,

Dat scheelt al een stuk, maar maakt het wel vreemder.
        Welke kanalen haal je binnen? Kun je in je broadcastprogramma niet alleen de main mix van de tafel binnenhalen?

Comment

Working...
        X