Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thuis studio bouwen [HELP][Record/Produce]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuis studio bouwen [HELP][Record/Produce]

Hallo iedereen van Bax-Shop,
    Ik ben al een aantal jaar bezig met het maken van hip-hop muziek en voornamelijk rap. Hiervoor had ik altijd toegang tot een studio t.w.v. 6000,- maar ben nu van plan zelf thuis een studio op te zetten. Ik heb verstand van (bijna) alle apparatuur maar ook weer niet al te veel, dus zou ik graag van jullie willen horen wat ik precies nodig heb, en of jullie misschien zelfs een setup kunnen maken voor mij.

In de studio gaat meest van de tijd zang opgenomen worden, maar er moeten ook beats (voor rapmuziek) gemaakt kunnen worden. Alleen van dit stuk weet ik niet hoe dat zit met de apparatuur: wat heb je essentieel nodig voor het maken van beats. Ik dacht zelf alleen een keyboard maar ik zie ook dingen als een drumboard etc. maar heb hier zelf geen verstand van, beats en produce gedeelde is voor 'n vriend van mij.

Wat voor apparatuur heb ik dus nodig voor het bouwen van mijn studio?
    Zelf weet ik wel:
    Mic
    Statief
    Zo'n stoffen ding voor de mic (weet niet hoe het origineel heet)
    Zo'n ding om de mic heen voor het geluid van buiten af (weet ook niet hoe het heet)
    Speakers, setje van 2

Verder weet ik het niet echt, wat heb ik nodig aan panels, mix dingen, apparaten etc.?

Budget is onder de 1000,- euro, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!

Verders zou je kunnen denken aan.

Pc / laptop met de juiste specs
    Je audio bewerkingssoftware ( fl studio, cakewalk, ableton of 1 van de vele andere )
    Een audio interface. Op 1 of andere manier zal dat van je mic of instrument ook weer in je pc moeten komen en van de pc naar je speakers.

Echter als je dit alles nog nodig hebt is 1.000 euro niet zo gek veel.

Dus wat is er misschien al wel en wat moet er nog komen.

Comment

Working...
    X