Hallo,
Ik wou vragen of iemand mij misschien meer zou kunnen vertellen(helpen) hoe ik het maximale uit mijn apparatuur etc zou kunnen halen.
Hetgeen wat ik wil voor nu is puur concentreren op vocals recorden en afmixen etc.., ik vind het leuk om zelf covers in te zingen alleen doordat ik telkens niet het resultaat krijg wat ik wil vind ik het lastig om hier verder wat mee te doen,
het is voor mijn doen niet zuiver genoeg.
misschien dat iemand mij ook wat tips en hints kan geven over het proces nadat de opname is gedaan.
wat ik gebruik op het moment:
Microfoon:
1st: Rhode NTA1 (neem ik zo goed als altijd wel mee op)
2nd: Shure PH58 draadloos
3rth:Shure sm58 draad
Externe geluidskaart: M-audio fast track pro
Mixer: Phonic MM122
Software: adobe audition cs6 (wil binnenkort overgaan op protools)
even over hoe ik mijn apparatuur heb aangesloten:
Ik heb mijn microfoon rechtstreeks in mijn mixer gedaan en via mijn mixer naar de externe geluidskaart die via usb naar mijn pc connect.
Alvast bedankt.
Ik wou vragen of iemand mij misschien meer zou kunnen vertellen(helpen) hoe ik het maximale uit mijn apparatuur etc zou kunnen halen.
Hetgeen wat ik wil voor nu is puur concentreren op vocals recorden en afmixen etc.., ik vind het leuk om zelf covers in te zingen alleen doordat ik telkens niet het resultaat krijg wat ik wil vind ik het lastig om hier verder wat mee te doen,
het is voor mijn doen niet zuiver genoeg.
misschien dat iemand mij ook wat tips en hints kan geven over het proces nadat de opname is gedaan.
wat ik gebruik op het moment:
Microfoon:
1st: Rhode NTA1 (neem ik zo goed als altijd wel mee op)
2nd: Shure PH58 draadloos
3rth:Shure sm58 draad
Externe geluidskaart: M-audio fast track pro
Mixer: Phonic MM122
Software: adobe audition cs6 (wil binnenkort overgaan op protools)
even over hoe ik mijn apparatuur heb aangesloten:
Ik heb mijn microfoon rechtstreeks in mijn mixer gedaan en via mijn mixer naar de externe geluidskaart die via usb naar mijn pc connect.
Alvast bedankt.