Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp met setup

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp met setup

Hallo, ik heb vandaag mijn Tannoy Reveal 502A's binnengekregen. Zo slim als ik was dacht ik: ik bestel ook vast een betere geluidskaart zodat het niet via de standaard interne geluidskaart (dus betere kwaliteit) gaat en waarmee ik later ook kan opnemen als ik een DJ Midi-controller heb. (Die koop ik nu nog niet, over een paar maanden.) Ik heb dus de Behringer U-Control UCA202.

Op dit moment zijn de Tannoys aangesloten met standaard jacks in een splitter die dan in de achterkant van mijn pc gaat. Ik dacht dus dat ik de speakers kon aansluiten op de geluidskaart en die weer op mijn pc, maar dit werkt niet of ik doe het verkeerd. :p

Heb ik überhaupt iets aan deze externe geluidskaart nu ik nog geen Midi-controller heb, of is dit een miskoop? Zoals je kunt zien heb ik er nul komma nul verstand van dus wijs mij alsjeblieft op mijn fouten.

Bij mijn Tannoys kreeg ik ook de TC Electronic Level Pilot, waarmee ik dus dacht dat ik handig het geluid van mijn monitors lager en zachter mee kan zetten, maar ik snap niks van dat ding eerlijk gezegd. Heb ik daar ook nog niks aan tot ik gear heb?

Ik weet niet of dit het juiste subforum is, dus verplaats het maar indien nodig.

Alvast bedankt!

Hey peter,
    189802_2_x.jpg
    De "DAW" in dit plaatje is je Behringer U-Control UCA202.
    Dus met deze kabels van uit de line out van de Behringer U-Control UCA202 naar de TC Electronic Level Pilot ingang en met deze kabel (2x) van de TC Electronic Level Pilot uitgang naar de input van je Tannoy Reveal 502.
    (Of ander lengte kabels)

Comment

Bedankt voor het duidelijke advies!
      Ik heb trouwens last van een zacht geluid die van de tweeter af komt bij beide monitors. Het is niet te horen als je muziek aan hebt staan maar wel als er niks is, ook als je alleen de stroomkabel er in hebt zitten. Ik heb al een mail naar Tannoy support gestuurd maar misschien dat iemand weet of dat er een oplossing is?

Comment

Gebruik je een geaard wandcontactdoos?
        Maakt volume settings op Tannoy nog iet uit met bijgeluid?

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Gebruik je een geaard wandcontactdoos?
          Maakt volume settings op Tannoy nog iet uit met bijgeluid?
          Als ik het volume helemaal openzet hoor ik het een beetje harder, als ik het volume op de laagste stand zet hoor ik het. Na wat google werk heet het geluid ''White noise'', witte ruis dus.
          Het is aangesloten op een geaarde stekkerdoos 4 van de 6 worden gebruikt waarvan 2 dus de monitors zijn, deze stekkerdoos is weer aangesloten op een andere geaarde stekkerdoos en die zit in het stopcontact op de muur (hier zitten geen ''haakjes'' en is dus niet geaard?).

Comment

Originally posted by Peter123 View Post
            .... en die zit in het stopcontact op de muur (hier zitten geen ''haakjes'' en is dus niet geaard?).
            Dan is de boel dus niet geaard. Zou het eerst eens proberen op een geaard wcd. (Keuken of zo) Om te horen of dat helpt.
            De ruis wordt veroorzaakt door de versterker in de speakers. Soms kan aarden dit voorkomen, soms is de versterker gewoon...

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Dan is de boel dus niet geaard. Zou het eerst eens proberen op een geaard wcd. (Keuken of zo) Om te horen of dat helpt.
              De ruis wordt veroorzaakt door de versterker in de speakers. Soms kan aarden dit voorkomen, soms is de versterker gewoon...
              Ik heb er net een aangesloten op een geaard stopcontact en de ruis blijft. Ik moet er wel bij zeggen, als ik er niet op let valt de ruis eigenlijk niet op. Dus alleen als het helemaal stil is en ik ga er naar luisteren.
              Is dit vaker met studio monitoren? Zal het misschien helpen als het dadelijk is aangesloten op de externe geluidskaart (waarschijnlijk niet aangezien het ook met alleen een stopcontact heeft)?

Wat is trouwens uw mening over het gebruiken van monitoren voor casual luisteren, wel gewoon op de slaapkamer. Het geluid van de monitoren bevalt mij goed maar ik heb eigenlijk nooit goede normale speakers gehad.

Comment

Een beetje ruis zullen ze altijd wel geven, hoeveel zal van de kwaliteit van de monitors afhangen, of het te veel is?
                Geluidskaart zal hier weinig aan veranderen inderdaad.

Mijn mening over studio monitors voor casual luisteren?
                Tja, als ik zie hoe vaak er later subs bij gekocht worden denk ik wel eens "waarom niet gelijk goede hifi speakers"?
                Al moet ik eerijk zijn dat ik ook "monitor" speakers gehoord heb die weinig "eerlijk" (maar dus wel lekker gekleurd) weergave hadden en dus prima voor gewoon muziek luisteren zijn.
                Persoonlijk vindt ik goede monitor speakers onmisbaar in mijn studio, maar casual luister ik liefer naar mijn hifi installatie.

Comment

Aangezien ik niet veel geld en ruimte heb, en eerlijk gezegd ook niet weet of ik het leuk vind (lijkt me wel) is het misschien verstandig om de monitoren terug te sturen en geld uit te geven aan normale speakers voor op de slaapkamer (200-300 euro). Dan kan ik eventueel later alsnog een midi-controller aanschaffen en met normale speakers eerst eens kijken of ik het leuk vind en eventueel later dan weer monitoren.

Heb je eventueel nog suggesties voor goede speakers? 2.1 of 2.0 lijkt me? Heb ik nog iets aan de geluidskaart als ik hier mee doorga of kan ik beter een andere kopen?

Comment

Originally posted by Peter123 View Post
                    en eerlijk gezegd ook niet weet of ik het leuk vind (lijkt me wel) is het misschien verstandig ....
                    In dat geval zou ik zeggen, begin zo goedkoop mogelijk en pas als het je wat lijkt en je het echt leuk vindt (maar dan zullen de wensen ook groeien) investeren.

Comment

Working...
                    X