Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over Mac Mini i7 2,7 10 GB

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over Mac Mini i7 2,7 10 GB

Hoi allemaal,

Een vriendin van mij heeft een Mac Mini 2,7 en 10GB ram (1 TB harde schijf).

Maar nu wilde ik een lyrics video maken, op haar computer. D.M.V. iMovie, maar dit werkte voor geen meter!

Ik bedoel ik snap dat een Mac Mini het instapmodel is, maar met een i7 processor, 2,7gHz en 10 GB aan RAM moet je toch gewoon wel een lyrics video kunnen maken?

Tips?

Met mijn oude Windows laptop en movie maker ging dat makkelijk en die had echt veel minder goede specs.

wat wil je weten? een beter programma of loopt de video niet real time tijdens het editen?

als je probleem is dat als de video niet real time loopt (dat hij niet met de opgenomen frames per seconden afspeeld dus vertraagd) dan is dat best normaal voor editing programma's. als ik full hd in 30fps adobe after effects gooi en hem dan laat afspelen dan is de frame rate ook maar iets van 20/24 fps (of je moet hem pre renderin in je ram geheugen).
    De apple mac mini heeft de AMD Radeon HD 6630M gpu chip ingebouwd, deze kaart is niet bepaald goed voor hard werken (benchmarks komen uit bij 256mb ddr5 ram in de kaart voor je beelden, dit is weinig voor het video editen meden omdat je beelden in/door dat ram gaan. verder is de clock frequentie maar 800/900 mhz, vergeleken met mijn radeon die het 3 dubele heeft neem ik dus aan dat het niet zo lekker loopt bij jouw :\ dus ik denk dat je niet echt iets beters kan doen dan een simpeler programma zoeken dat anders omgaat met het video coderen(niet premiere als dit je probleem is)). (Bron: gezocht naar user reviews + benchmarks)

als je een andere programma zoekt kan ik je adobe premiere pro aanbevelen. ik gebruik zelf adobe after effects het meest en premiere is bijna een soort clone ervan alleen is het meer gericht op het simpele editen :)
    Last edited by (Daan)RandomStyleRecords; Saturday-13-09-2014, 19:57.

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
      wat wil je weten? een beter programma of loopt de video niet real time tijdens het editen?

als je probleem is dat als de video niet real time loopt (dat hij niet met de opgenomen frames per seconden afspeeld dus vertraagd) dan is dat best normaal voor editing programma's. als ik full hd in 30fps adobe after effects gooi en hem dan laat afspelen dan is de frame rate ook maar iets van 20/24 fps (of je moet hem pre renderin in je ram geheugen).
      De apple mac mini heeft de AMD Radeon HD 6630M gpu chip ingebouwd, deze kaart is niet bepaald goed voor hard werken (benchmarks komen uit bij 256mb ddr5 ram in de kaart voor je beelden, dit is weinig voor het video editen meden omdat je beelden in/door dat ram gaan. verder is de clock frequentie maar 800/900 mhz, vergeleken met mijn radeon die het 3 dubele heeft neem ik dus aan dat het niet zo lekker loopt bij jouw :\ dus ik denk dat je niet echt iets beters kan doen dan een simpeler programma zoeken dat anders omgaat met het video coderen(niet premiere als dit je probleem is)). (Bron: gezocht naar user reviews + benchmarks)

als je een andere programma zoekt kan ik je adobe premiere pro aanbevelen. ik gebruik zelf adobe after effects het meest en premiere is bijna een soort clone ervan alleen is het meer gericht op het simpele editen :)
      Bedankt voor je reactie! Een andere programma is niet echt een optie (tenzij gratis), aangezien het de computer van mijn vriendin is.

Maar ik begrijp wel dat het allemaal niet zo super lekker loopt, maar ik wil geen video editen. Wil gewoon lyrics toevoegen, op een (stilstaande) achtergrond. Naar mijn idee, is dit toch niet zo zwaar. Ik bedoel als dit al niet kan, dan hoeven ze dat hele iMovie niet mee te leveren. Want zoals het nu werkt is het echt geen doen :(

Comment

Originally posted by speaker View Post
        ik wil geen video editen. Wil gewoon lyrics toevoegen, op een (stilstaande) achtergrond.
        Video editen dus. :) Voor elk frame zal er tekst over de achtergrond geëdit moeten worden.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Video editen dus. :) Voor elk frame zal er tekst over de achtergrond geëdit moeten worden.
          wilde ik net zeggen :p

er zijn heel veel gratis programma's waar je gewoon op een zwarte achtergrond tekst kan toevoegen en dan gewon time framen (oftowel zorgen dat het verschijnt en weer verdwijnt). of wil je dat er een balletje ofzo over de tekst springt?

Edit: zo iets https://www.youtube.com/watch?v=Iv-Xmv2yjjQ dat is mogelijk met wat werk in AE

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
            wilde ik net zeggen :p

er zijn heel veel gratis programma's waar je gewoon op een zwarte achtergrond tekst kan toevoegen en dan gewon time framen (oftowel zorgen dat het verschijnt en weer verdwijnt). of wil je dat er een balletje ofzo over de tekst springt?

Edit: zo iets https://www.youtube.com/watch?v=Iv-Xmv2yjjQ dat is mogelijk met wat werk in AE
            Dat is prima, zo'n balletje is totaal niet nodig en het kleuren van de tekst ook niet. Gewoon dat het er staat, ik zal eens kijken naar software.

Ps: sorry misterverstandje over dat video-editen

Comment

Dat is prima, zo'n balletje is totaal niet nodig en het kleuren van de tekst ook niet. Gewoon dat het er staat, ik zal eens kijken naar software.

Ps: sorry misterverstandje over dat video-editen
              het zou opzich met bijna elk video editing programma moeten kunnen.

Comment

Maar wat werkt er dan niet aan iMovie.
                Thuis hebben wij een MacBook Pro staan van om en nabij 3 jaae oud waar ik af en toe wel eens een filmpje mee in elkaar zet,
                ondertitelen (waar nodig) gaat prima. Is bijna hetzelfde of niet?

Comment

Originally posted by Groninger View Post
                  Maar wat werkt er dan niet aan iMovie.
                  Thuis hebben wij een MacBook Pro staan van om en nabij 3 jaae oud waar ik af en toe wel eens een filmpje mee in elkaar zet,
                  ondertitelen (waar nodig) gaat prima. Is bijna hetzelfde of niet?
                  dat is hetzelfde ja!

Comment

Het probleem is dat deze de hele tijd vastloopt. Ik had eerst een andere programma gevonden, wat prima werkte. Maar dan komt er een watermerk doorheen, en dat wil ik dan weer niet. Nog tips?

Comment

Het probleem is dat deze de hele tijd vastloopt. Ik had eerst een andere programma gevonden, wat prima werkte. Maar dan komt er een watermerk doorheen, en dat wil ik dan weer niet. Nog tips?
                      dan is die pc waarschijnlijk te slecht voor elk video editing programma... of je moet software matig wat verkl**t hebben. probeer imovie eens opnieuw te instaleren

Comment

Working...
                      X