Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kleine thuisstudio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kleine thuisstudio

Hallo allemaal,
    Ik ben al lange tijd bezig om opzoek te gaan naar goede mixer/microfoon om thuis wat dingen uit te proberen. Nou vraag ik me wat af -en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Ik heb op dit moment een Numark M101 mixer (geen USB) en de Behringer C-1U USB Microfoon. Nou wil ik graag meer ervaring krijgen met de apparatuur en dingen gaan uitproberen. Nu ben ik heel benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt, omdat ik bang ben dat als ik nieuwe spullen ga bestellen ik het voor niets koop, dus hoe zijn jullie hiermee begonnen?

Ook ben ik benieuwd of er ook (USB) mixers zijn, waar je microfoon(s) in kunt stoppen en dat er een record knop o.i.d. op zit, waarmee ik via mijn computer (bv via Audacity) het geluid van de mic's op kan nemen, voor een scherpe prijs.

Ik hoor graag jullie reacties!

Groeten Job

Hallo Job,

Het mooie van een USB microfoon is dat je deze zonder verder apparatuur op je computer kan aansluiten.
    Het nadeel is dat je ook geen extern apparatuur (mixer bijvoorbeeld) er tussen kan zetten (altans, mij bekend).
    Voor Audacity zou je als record knop de R toets op je toetsenbord kunnen gebruiken. :)

Comment

En met een verloopstukje USB female - Jack 3,5 mm male? Iets als dit

(Kon ik op de website van Bax-shop niet vinden)

Zodat ik mijn microfoon in het verloopstukje doe, en die doe ik vervolgens via een ander verloopstukje in mijn mixer. Zou dat kunnen?

Comment

Ik waag het te betwijfelen. Een USB microfoon wordt ook gevoed (werk spanning) d.m.v. USB.

Comment

Dat gaat inderdaad niet werken. Tis heel simpel: usb = digitaal, microfoon = analoog. Een simpel verloopje gaat dus niet werken.

Mocht je echt met een mixer willen werken zal je een xlr microfoon aan moeten schaffen.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
            Dat gaat inderdaad niet werken. Tis heel simpel: usb = digitaal, microfoon = analoog. Een simpel verloopje gaat dus niet werken.

Mocht je echt met een mixer willen werken zal je een xlr microfoon aan moeten schaffen.
            Oke, duidelijk. En als ik dat zou doen, kan ik met een USB mixer (Waar dus een XLR-mic in zit) ook gewoon opnemen wat ik zeg, zoals ik nu zonder de mixer doe, direct door de microfoon, maar dat ik dan nog wel volume etc aan kan passen door de mixer?

Comment

Ja, dat kan.

Bax biedt verschillende podcast sets aan,
              zijn niet gek duur en bevatten alles wat je nodig hebt.
              Audiointerface (usb mixer), (condensator)microfoon en worden allemaal geleverd met Audacity.
              Wat dom is, want dat kun je dus ook gewoon gratis downloaden.

Voorbeelden van tussen de 85 en 230 euro.

Behringerset 1
              Behringerset 2
              Focusriteset

Ik zou persoonlijk van deze 3 de laatste kiezen, maar je zou zelf natuurlijk ook wat samen kunnen stellen.
              Maar dat je even een idee krijgt. Bij de afbeeldingen van de Behringer set staat overgings ook een afbeelding over hoe zo'n aansluiting er dan uit ziet.
              Niet perse voor Behringer maar ook met andere (betere) merken zou zo'n setup mogelijk zijn.

Noem dit even als voorbeeld.

Comment

Hallo alle radiomakers op het forum, ik ben nieuw op dit forum. Dus even voorstellen. Ik ben een vrouw, heb een klein studiootje ven 315mmX155 mm helemaal geluidsdicht. Dus ik kan rokken wat ik wil, niemand die mij hoort. Zelfs de hele nacht doort. Ik wil nu internet radio gaan maken en heb wat hulp nodig. Ik zoek iemand die de federstart voor mij kan inbouwen met de velleman kit en alles wat erbij hoort. Heeft iemand een advies? Ik hoor dat graag. Groet!

Comment

Originally posted by Kotomissie View Post
                  heb een klein studiootje ven 315mmX155 mm!
                  Dat is inderdaad een heel klein studio:shock:.
                  Meer een doos.. ;)

Comment

Working...
                  X