Announcement

Collapse
No announcement yet.

Setup Traktor scratch pro 2 Denon SC2900 en Denon DN-X1600 lukt niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Setup Traktor scratch pro 2 Denon SC2900 en Denon DN-X1600 lukt niet

Hoi,
    Ik heb een 2de hands set Denons gekocht welke ik met Traktor scratch pro 2(met Timecodekit) wil laten werken.
    na Youtube te hebben afgezocht lukt het mij nog steeds niet om deze te laten werken in "Hybrid mode" met Traktor.
    Ik heb de instructies van onderstaand Youtube filmpje gevolgd, en ook met die krijg ik het niet voor me kaar om het te laten werken.

De Firmware van de sc2900's is v1100, van de x1600 is dat v2000.
    Mijn laptop is een Macbook pro met OSX 10.9.5 i7 2,8ghz 16gb werkgeheugen.

is er iemand die mij kan helpen?

Grtzz,
    Geert
    Last edited by Goost70; Saturday-18-10-2014, 14:14.

Waarom sluit je de sc2900 niet gewoon met usb aan op je computer?
    Dan kan je in traktor je sc2900 als geluidskaart selecteren ( zorgen dat de juiste drivers erop staan ) en dan kan je gewoon met je sc2900 je software bedienen en gebruik je de sc2900 ook als geluidskaart.

Heb je meer mogelijkheden en werkt het nog prettiger ook.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie!!
      Wat zijn de instellingen/aansluitingen daarvan icm de DN x1600?
      Dat is ook te gebruiken met 2 2900's?
      En kan ik dan mijn muziekbestand wat op mijn macbook staat rechtstreeks gebruiken?
      Hoe bedoel je meer mogelijkheden?
      Ik heb alles via deze HUB lopen http://www.bax-shop.nl/computer-acce...t-details.html
      Grtzz,
      Geert
      Last edited by Goost70; Saturday-18-10-2014, 17:40.

Comment

Wanneer je op deze manier werkt hoef je de X1600 niet aan te sluiten op de computer. Beide spelers moeten wel via de USB poort of een hub met de computer verbonden zijn.

Je hebt een mapping nodig om de spelers met Traktor te laten communiceren. Er zijn verschillende TSI files te vinden, bijvoorbeeld op het denon forum:

Discussion, Info, Resources and Community for Engine DJ, Denon DJ and Numark DJs

Hoe moet je TSI files importeren? Zie hieronder:

A simple demonstration video to show how to import the TrakProDJ tsi mapping file into Traktor.

Wanneer je twee spelers hebt zal je de TSI twee keer moeten importeren en 1 hernoemen, zodat je de ene aan deck a kan toewijzen en de andere aan deck B.

Je hebt ook nog een ASIO driver nodig om het geluid goed werkend te krijgen:

Mennegat Trading BV is de Nederlandse importeur voor Biamp, Apart Audio, Powersoft, Community Professional, MAG Audio en OPUS Technologies

Als de TSI's goed zijn geïmporteerd dan geeft bij audio setup de Denon Asio driver aan als soundcard. Bij outputrouting moet de mixing mode op external staan bij output deck a en b geeft je de juiste uitgangen op.

Dit is een globe walktrough van hoe het zou moeten. Ik ben van mening dat je hier een heel eind mee moet komen en dat je aan de hand van deze informatie verdere toelichting zelf kan vinden.

Comment

Ok, ik lees overal dat je voor een MacBook geen ASIO drivers nodig had.
          Vanaf de Denon site heb ik de tsi files ook al gedownload.
          Morgen eens kijken wat er niet klopt.

Grtzz,
          Geert

Comment

Ik had eroverheen gelezen dat je een Macbook hebt. In dat geval zal je een aggregate device (samengesteld geluidsapparaat) moeten aanmaken in de audio-midi config van OSX. Beide geluidskaarten zullen in het overzicht te zien zijn en deze combineer je en geeft je eventueel een naam. Dit samengestelde apparaat kun je vervolgens gebruiken als audio device in Traktor.

De TSI van de Denon site zou ook prima moeten werken, maar er zijn vele andere beschikbaar als je een beetje rondzoekt op diverse forums. Via de TSI van Denon krijg je namelijk geen trackinformatie op het scherm te zien. Sommige gebruikers hebben dit voor elkaar gekregen en dit geeft toch wat meer functionaliteit.

Comment

Ik weet niet of het "nodig" is om een gecombineerd geluidsapparaat aan te maken.
              Af en toe heb ik geluid, alleen ze gaan niet spelen als ik de playknop indruk. Wel als ik de cueknop ingedrukt hou.
              Als ik iets op de mixer bedien kan ik zien dat traktor daar een signaal van binnen krijgt, maar er wordt niks daadwerkelijk bediend.
              Dit zijn mijn huidige TSI files:

Is er ergens iemand in (nabij)Zeeland die ondersteuning ter plekke zou kunnen geven? Dan rij ik daar eens een middagje heen, desnoods tegen betaling ;-)

Grtzz,
              Geert
              Last edited by Goost70; Sunday-19-10-2014, 16:12.

Comment

Ik heb het min of meer werkend met de Timcode CD's.
                Op mijn scherm kan ik niet zien waar mijn cuepoints staan, en ik kan niet door de nummer browsen via mijn SC2900's
                Een gecombineerd geluidsapparaat aanmaken was du niet nodig.
                Ik ben wel nog benieuwd naar de instellingen om de SC2900's9en welke versie van Traktor daar nodig voor is) aan de laptop te hangen ipv de x1600 zoals ik het nu heb gedaan.
                Nu hangt alleen de mixer aan de laptop en de sc2900's via de timecode cd's

Mijn Mixer doet ook een beetje vreemd.
                De eerste keren werkte hij prima, maar na een paar keer eea proberen gaven mijn faders pas muziek door als deze vol open staan, en gelijk 10 dus niet geleidelijk.
                Zijn er in NL eigenlijk adressen waar je met dit soort euvels terecht kunt?

Greetzz
                Geert

Comment

Dat zijn nu net de nadelen van time-code pakketen.

Je kan niet zien waar de cuepunten staan op de speler zelf.
                  Je kan niet door de track collectie scrollen.

Je kan eigenlijk alleen maar play, cue, vooruit en terug spoelen in een track gebruiken ( en dan de pitch natuurlijk )

Ik vraag me dan eigenlijk ook een beetje af waarom je met een erg leuke mixer aan je laptop wil gaan hangen. Dit is in mijn ogen niet nodig.
                  Zorg ervoor dat de 2 sc2900 aan de laptop hangen. Dat deze als controller gebruikt kunnen worden om dan vervolgens het geluid van de computer weer via de sc2900 naar de mixer te sturen ( via die tulp/rca aansluiting er achter op ).

Dan kan je wel wat meer in je schermpje van de sc2900 zien, Kan je wel je track collectie door spitten met de sc2900. Kan je wel een andere track selectern via de sc2900.

Comment

Dergelijke apparatuur gebruiken als controller is inderdaad erg zonde, omdat je eigenlijk niets toevoegt en het zwaartepunt van je systeem verplaatst van je hardware naar je computer. Als je toch alleen met Traktor wil gaan werken, dan had je veel beter een S4 kunnen kopen, zodat je veel meer functies kan bedienen.

Je hoeft in controller modus geen samengesteld geluidsapparaat aan te maken als je de geluidskaart van de mixer als Audio device gebruikt. Het is wel materie waar je wat van moet afweten, zodat je zelf in staat bent de output te routen.

De TSI's die beschikbaar zijn zullen niet goed werken omdat de versie van Traktor die je hebt zwaar verouderd is. Je moet minimaal Pro 2.5 hebben. Vanuit het service center zouden er updates beschikbaar moeten zijn.

Nog een nadeel van deze apparatuur in combinatie met software in controller modus:

Wanneer het je lukt om alles werkend te krijgen dan zit je bij live situaties min of meer gebonden aan de controller modus. Wanneer je vanuit deze modus namelijk overschakelt naar USB of CD modus, dan stopt de midi dataflow en crasht je software. Dit is een beperking van het midi protocol. Met time code zul je hier geen last van hebben.

Comment

Hmm, jullie hebben beide een erg sterk punt, het is idd zonde om de mixer zo te gebruiken.

Ik heb de versie van mijn Traktor nog eens bekeken, en dat is idd srcatch pro 2.6.8, dus redelijk recent.
                      De cuepunten zie ik wel op de speler, maar niet in het scherm van Traktor op mijn laptop.
                      Ik heb ook een licentie voor Traktor Pro 2.5 (incl updates maar niet de scratch versie). Welke zou het beste werken volgens jullie? Ik lees nl dat deze Denons alleen met scratch pro werken.

Ik heb deze set 2e hands gekocht omdat ik overal las dat het werkte, nu ik dieper ga zoeken lees ik idd wat dingetjes ;-) Nu heb ik een Denon MC6000, die werkt goed maar is zoals zoals de meeste controllers wat krap in ruimte voor mijn worstenvingers :-D

De reden waarom ik met een laptop draai is omdat ik daar een meer dan uitgebreid muziekbestand in heb zitten en ik draai op verzoek. Dat is een stuk makkelijk want er zijn amper nummers die ik niet heb, en wat ik niet heb schaf ik ter plekke aan met iTunes.
                      Als ik de geluidskaart van de Sc2900 ga gebruiken, kan ik ze dan gelijktijdig gebruiken en de tracks in elk apart laden?

@Ronald:
                      Is er bij jullie op de zaak iemand die assistentie hierin zou kunnen verlenen?
                      Ik woon in Terneuzen, dus dat is vlakbij de winkel in Goes. Nogmaals, desnoods tegen betaling.

grtzz,
                      Geert

Comment

Beste ik heb zelf ook 2 denon SC2900 in samenwerking met traktor maar ik gebruik ze in gewoon midi mode met de tsi mapping die bij tractor bij is geleverd,
                        en als je de songteksten op het scherm wil moet je ook de Denon DN-HC4500 ook op zetten,
                        en alles op all ports zetten (In-port / Out-port) en device target op focus zetten zowel voor de denon sc2900 mapping als de HC4500.
                        Alleen moet je wel zien dat je eerst de spelers in midi mode zet en dan traktor opstart daarna kan je wel gemakkelijk switchen tussen cd en midi of usb.
                        En als geluidskaart kan je dan best de mixer gebruiken maar bij deze weet ik niet hoe het werkt want ikzelf gebruik de traktor audio 2 kaart.
                        en ook de spelers updaten tot de laatste update
                        Discussion, Info, Resources and Community for Engine DJ, Denon DJ and Numark DJs

mvg Gino

Comment

Working...
                        X