Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe hoofdtelefoon. Geluidskaart krachtig genoeg hiervoor?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf nieuwe hoofdtelefoon. Geluidskaart krachtig genoeg hiervoor?

Hallo,

Dit is mijn eerste bericht dus ik weet niet goed of ik hier goed zit kwa categorie. :)

Ik wil HD audio gaan luisteren op mijn computer, (bv WAV en FLAC) en ik wil overstappen naar een nieuwe hoofdtelefoon hiervoor.
    Ik dacht aan de Beyerdynamic DT 880 Pro of de Sennheiser HD650.

Ik heb momenteel een Sennheiser PC350 headset aangesloten op de headset poort, (van 3,5mm naar 6,3mm jack) maar dit klinkt zeker niet zoals ik het destijds verwacht had. (ondanks dat de headset toen toch nog €150,- was)
    Ook heb ik een Asus Xonar Essence STX geluidskaart. Ik heb al een beetje rondgezocht maar het schijnt dat ondanks dat het een high end geluidskaart is, dat het high end koptelefoons niet goed kan aansturen.

Kan ik via een apparaatje mijn Asus Xonar Essence STX versterken zodat hij wel deze high end koptelefoons kan aansturen?
    Ik heb de volgende in en uitgangen:

Front R
    Front L
    Headphone (6,3mm)
    Line in (6,3mm)
    SPDIF out

Als iemand een suggestie heeft, of eventueel een andere koptelefoon kan aanraden :)

Waar ligt het precies aan dat je het niet vond klinken zoals je destijds verwacht had? Heeft dat met volume(/kracht) te maken, of de geluidskwaliteit zelf?

Kijk, wanneer je een hoofdtelefoon hebt met een (relatief) hoge impedantie, dan zullen de meeste (standaard) geluidskaarten niet lekker versterken. Een hoofdtelefoonversterker is dan een mogelijke optie.

Ik heb zelf o.a. de DT 770 pro van Beyerdynamic. Ik merk dan ook duidelijk verschil (niet alleen kwa volume) tussen mijn Macbook pro geluidskaart en mijn Apogee Duet. (Ik ben wel echt een zeur en "fijnproever" wat betreft geluid.)

Ik zou persoonlijk een ritje Goes doen als je echt het maximale eruit wilt halen.
    Last edited by LesterSuvon; Friday-31-10-2014, 14:39.

Comment

Originally posted by LesterSuvon View Post
      Waar ligt het precies aan dat je het niet vond klinken zoals je destijds verwacht had? Heeft dat met volume(/kracht) te maken, of de geluidskwaliteit zelf?

Kijk, wanneer je een hoofdtelefoon hebt met een (relatief) hoge impedantie, dan zullen de meeste (standaard) geluidskaarten niet lekker versterken. Een hoofdtelefoonversterker is dan een mogelijke optie.

Ik heb zelf o.a. de DT 770 pro van Beyerdynamic. Ik merk dan ook duidelijk verschil (niet alleen kwa volume) tussen mijn Macbook pro geluidskaart en mijn Apogee Duet. (Ik ben wel echt een zeur en "fijnproever" wat betreft geluid.)

Ik zou persoonlijk een ritje Goes doen als je echt het maximale eruit wilt halen.
      bedankt voor je antwoord! :)

Tsja, het volume is veel meer dan nodig, het is gewoon de kwaliteit. In eerste instantie had ik daarom ook de Xonar Essence STX gekocht omdat deze een koptelefoon versterker heeft.w

Zover ik kan zien zijn de meeste hoofdtelefoon versterkers losse (USB) kastjes. Is het niet mogelijk om zon versterker op mn geluidskaart aan te sluiten? anders is de geluidskaart eigenlijk in 1x waardeloos. (hij heeft toch even 150€ gekost)

Een andere kandidaat is eventueel ook de Bowers & Wilkins P7

Nu beweren ze in deze review dat hij ook getest is op een Asus Xonar STX geluidskaart, en dat terwijl ook deze koptelefoon toch wel flink wat power moet hebben lijkt me?

Comment

Wat dacht je van zoiets? http://www.lindy-headphones.co.uk/spdif-dac-pro-i46
        En eh, de impedantie van die laatste (20-29 ohm) hoofdtelefoon is aardig lager dan de ander twee. (250 en 300 ohm)
        Vandaar harder volume.
        Ik zeg ga luisteren. :)

Comment

Behoorlijk eens met BT-Studio. In deze prijsklasse moet je gewoon echt gaan luisteren. (Ik denk dat de B&W echt totaal anders zal klinken dan bijvoorbeeld de Beyerdynamic.)
          En als je daar toch bent, dan zie je dan wel wat je daar extra bij nodig hebt. Zoals BT-Studio dus ook al zegt, met 20-29 Ohm zal je bijvoorbeeld absoluut geen aparte versterking nodig hebben.

Comment

Working...
          X