Announcement

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 welke versie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 7 welke versie

Hallo allen

Sorry als ik mijn vraag verkeerd plaats,maar dit is de eerste maal dat ik iets plaats en gewoonlijk los ik mijn problemen zelf op.
    Graag had ik van jullie vernomen welke de beste windows 7 versie is voor een probleemloze werking met een digitale DJ controller te spelen.(voor zover windows probleemloos is)
    Ik heb hier nog een hp laptop met vista er nog op liggen,maar zou die graag overschakelen naar windows 7.
    De specs zijn een HP Pavileon dv6-1220 SB,met een dual core 2*2000 mhz cpu,4 gb ram geheugen en een HD van 500 gb deze zou vervangen worden door een SSD van 240 GB.
    Deze laptop zou voor niets anders gebruikt worden dan voor met een digitale DJ controller te werken en eventueel een database van de muziek die ik bezit.
    Graag zie ik jullie mening tegemoet.
    In ieder geval al bedankt op voorand.
    Riteke

Welke Windows 7 versie gebruiken

Hallo allen

Sorry als ik mijn vraag verkeerd plaats,maar dit is de eerste maal dat ik iets plaats en gewoonlijk los ik mijn problemen zelf op.
    Graag had ik van jullie vernomen welke de beste windows 7 versie is voor een probleemloze werking met een digitale DJ controller te spelen.(voor zover windows probleemloos is)
    Ik heb hier nog een hp laptop met vista er nog op liggen,maar zou die graag overschakelen naar windows 7.
    De specs zijn een HP Pavileon dv6-1220 SB,met een dual core 2*2000 mhz cpu,4 gb ram geheugen en een HD van 500 gb deze zou vervangen worden door een SSD van 240 GB.
    Deze laptop zou voor niets anders gebruikt worden dan voor met een digitale DJ controller te werken en eventueel een database van de muziek die ik bezit.
    Graag zie ik jullie mening tegemoet.
    In ieder geval al bedankt op voorand.
    Riteke

Comment

Ik weet niet veel van computers maar als je niet op het internet mee gaat (wat ik betwijfel) dan is elke laptop geschikt ook met Windows 7 of mac. Vaak staat er bij de digitale controller over wat voor specs de computer moet beschikken. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat de laptop een intel 3 of hoger heeft. Let trouwens wel goed op dat als jou controller op serato werkt dat je computer een intel core moet hebben serato met amd procesors loopt niet lekker.

En wat muziek er op kan ook geen kwaat ik zelf heb meer dan 20 gb muziek op de laptop zelf staan dus dat zit wel goed.

Maar wat me nou niet duidelijk is dat je er ook een ssd wil gaan inbouwen maar je gaat het ding alleen voor de controller gebruiken dat hoeft namelijk echt niet. Een controller werkt ook gewoon goed op een 15 inch laptop met een i3 er in nog kleiner kan zelfs. En er zal altijd de kans bestaan dat de software crasht ook bij hele sterke computers. Maar als je die laptop ook nog voor andere dingen gaat gebruiken dan snap ik wel waarom je er een ssd inplaats

Comment

Bedankt voor de reactie.

Wat de cpu betreft is geen probleem intel pentium 4 dual core 2000 Mhz.
        Wat windows betreft je hebt deze in verschilllende versie's Bv 32 of 64 bit of de home of proffesional of de premium ook nog de ultimate.
        Op internet zou ik alleen gaan voor eventuele update's,maar daar blijft het dan bij,daar heb ik andere computers voor.
        De SSD zou ik plaatsen voor de database om het zoeken te versnellen naar een titel en waar deze zich bevindt.
        Wel leuk dat er snel reactie op komt.
        Riteke

Comment

Met een processor van 2GHz wordt het echt kiele kiele en Pentium is in de computerwereld inmiddels een bejaarde term. Wanneer je wil gaan draaien met een controller moet je wel beseffen dat je computer het hart is van je setup.

Zoek gewoon een goede laptop uit met een Intel core i5 of i7 processor, welke editie van Windows 7 je hebt is niet van belang. Uiteraard is 4gb intern geheugen minimaal vereist.

Comment

Beste Ronald

Zoiets had ik al verwacht,want de i7 stond reeds op het menu geplant met minimum 8 gb geheugen.
            Bedankt voor de informatie.
            Riteke

Comment

Ik heb het inderdaad ook een keer met een premium geprobeerd het menu starte niet eens op. Ik zou dus inderdaad het advies van Ronald gebruiken

Comment

Working...
              X