Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke geluidskaart?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke geluidskaart?

Goedemiddag,

Ik ben ruim een jaar bezig met muziek maken en heb sinds kort een Mac Pro 2009 in gebruik.
    Nu wil ik hier een andere geluidskaart aanhangen, maar weet eerlijk gezegd niet wat ik het best kan nemen.

Ik werk alleen op dit moment met Ableton software en verder niets. Dus de kaart is eigenlijk alleen maar hiervoor nodig.
    Heb een Evolution MK-449C keyboard USB.

Verder heb ik op dit moment creative speakers ( komen met de tijd actieve speakers voor) waar ik nu mijn muziek mee probeer te produceren.

Nu is mijn vraag of iemand mij advies zou kunnen / willen geven welke geluidskaart ik het best kan nemen?
    Met USB, Firewire, of een PCI express kaart

Graag zou ik de volgende aansluitingen er aan hebben zitten:

Waar ik mijn creative speakers aan kan sluiten.
    Hoofdtelefoon, en een microfoon aansluiting.

De prijs die ik in gedachten heb is tussen de € 150 en € 300
    Last edited by Belanda; Tuesday-25-11-2014, 15:08.

Met deze speakers zou ik het gewoon lekker bij de geluidskaart welke in de computer zit houden.
    Daar zit toch ook een microfoon ingang op? (Wat voor microfoon wil je aansluiten?)
    Verder hebben de meeste creative speaker ook wel een hoofdtelefoon ingang toch?

Comment

Goedenavond BT-Studio,

Alvast bedankt voor je reactie

Nee zo ver ik weet zit er geen microfoon ingang op. Als ik er een wil aansluiten dan zal ik een usb microfoon moeten aanschaffen.
      Ja inderdaad op de volume regelaar van mijn speakers zit een hoofdtelefoon ingang.

Comment

Zie inderdaad dat er geen microfoon ingang op zit. :shock:
        Een USB microfoon zou ik niet doen. (Maar dat ben ik :))
        Als je iets van zang of zo wil doen neem dan een geluidskaart met fantoom voeding voor een eventueel condensator microfoon later.
        Voor PCI(e) vindt je niks fatsoenlijk voor die prijs.
        Maar in USB (of Firewire) wel.
        Als je dan later wel wat leuke monitor speakers hebt is iets als de Focusrite Scarlet 2i2 (of 2i4 voor 4 uitgangen) wel geschikt.
        Maar er is wel meer te krijgen.
        Uiteindelijk hebben ze alleen meer in en/of uitgangen en toeters en bellen.

Comment

Aan deze zat ik dus ook te denken (Behringer Firepower FCA610 USB en FireWire audio interface) omdat ik deze dan via FireWire kan aansluiten.
          Weet niet of je hier zo direct antwoord op hebt, maar zou er qua geluid veel verschil zitten tussen de Behringer Firepower FCA610 en de Focusrite Scarlet 2i4?

Anders zou ik zelf dan voor de Behringer Firepower FCA610 gaan.

Comment

Vergeet niet dat je dat ook betaald voor extra in en uitgangen.
            Nu zal de kwaliteit van afspelen elkaar weinig maken.
            Dus wat jij mooi vindt. :)

Comment

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik dacht dat een FireWire aansluiting beter en sneller is dan een usb?, maar als dat niets uitmaakt dan ga ik voor de Focusrite Scarlet 2i4 gaan.

Comment

In theorie kan je met firewire meer data sneller vervoeren. Voor jouw situatie maakt het echter niks uit.

De keuze firewire-usb hangt totaal van je voorkeur af. Als je firewire doet hou je je usb poorten vrij, maar als je usb neemt kan je de interface op bijna alle computers aansluiten.

'T is dus een stukje persoonlijke afweging.

Comment

Bedankt voor je reactie,

Ja klopt inderdaad dat FireWire meer data kan vervoeren. Maar op de Behringer FCA610 zit zowel een usb, als een FireWire aansluiting.
                  Maar als het volgens jou niets uit maakt voor mijn situatie. Omdat ik dit verschil dan toch niet zou merken, dan denk ik dat ik maar voor de Focusrite Scarlet 2i4 ga.

Comment

larsholm bedankt voor je reactie,

Ja klopt inderdaad dat FireWire meer data kan vervoeren. Maar op de Behringer FCA610 zit zowel een usb, als een FireWire aansluiting.
                    Maar als het volgens jou niets uit maakt voor mijn situatie. Omdat ik dit verschil dan toch niet zou merken, dan denk ik dat ik maar voor de Focusrite Scarlet 2i4 ga.

Comment

Ik ben een tijdje geleden ook overgestapt van een budgetmerk naar focusrite (de saffire pro 26), en ik ben er 100% tevreden mee! tov behringer zal de scarlet een mooie keuze zijn :)

Comment

Zie bij de Reviews van focusrite ook alleen maar positieve reacties. Dus zal mijn keuze hier naar uitgaan.

Bedankt
                        Last edited by Belanda; Wednesday-26-11-2014, 00:43.

Comment

Goedenavond,

Heb vandaag de Focusrite Scarlet 2i4 besteld. Heb nog even voor de zekerheid gebeld naar Bax voor wat vragen die nog niet geheel duidelijk waren voor mij.
                          Dus nu maar afwachten wanneer ik de Focusrite Scarlet 2i4 binnen krijg.

BT-Studio, larsholm,

Jullie nog vriendelijk bedankt voor jullie input en kennis in deze.

Comment

Working...
                          X