Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidskaart kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidskaart kopen?

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment (druk) bezig met het produceren van muziek. Op dit moment gebruik ik FL Studio op een Windows PC.
    De afgelopen maanden heb ik geïnvesteerd in wat studio hardware:
    - 2x KRK Monitoren
    - 1X MIDI Keyboard

Ik hoor veel mensen over het aanschaffen van een Geluidskaart. Ik weet niet of dat in mijn geval ook aan te raden is? Ik merk dat ik op dit moment best wel veel ruis heb over de monitoren. Ook vind ik het vervelend dat ik het volume alleen kan aanpassen in Windows. Ik weet niet of ik dat met een externe geluidskaart kan oplossen?

Kortom is mijn vraag:
    Is het in mijn geval handig om een Geluidskaart te kopen en zoja, welke?

Alvast bedankt!

Jur

Een geluidskaart is zowel voor je I/O configuratie als voor de kwaliteit goed.

Ik heb zelf de focustire saffire pro 26, en ik ben er erg tevreden mee! De focustire saffire/scarlett serie kan ik dan ook goed aanraden.

Comment

De meeste geluidskaarten hebben wel een mooie volumeknop ;) Of het ruis ermee weg gaat, durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen.

En idd de focusrite scarlett serie is heel populair. Daar haal je wel degelijk spul mee in huis.

Comment

Ik heb dit probleem zelf ook gehad.
        Ik heb 2x KRK Rokit 6.
        De ruis is bij mij nu weg.
        Ik heb een Akai eie pro. En hier ben ik zeer over te spreken! Niet duur, genoeg in- en uigangen. MIDI in en uitgang, en een USB hub!
        Gebruik gebalanceerde jack of Xlr kabels, die goed en solide zijn.
        Wat voor ruis heb je? is het een zachte ruis, of ik het een brom (komt vaak door laptop voedingen).
        Als je dat eerste hebt, los je dat wel op met de aanschaf van een geluidskaart. Heb je dat laatste, zorg dan dat het stopcontact waar je je voeding op aansluit niet dezelfde is als de rest van je apparatuur.

Groet Nando

Comment

Working...
        X