Announcement

Collapse
No announcement yet.

aansluiten van mengpaneel en limeter op pc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aansluiten van mengpaneel en limeter op pc

Ik weet niet of ik het hier goed plaatst maar zit met een probleem. Ik had alles aangesloten gehad maar opgegeven moment alles afgekoppeld en ben nu vergeten hoe ik het weer moet aansluiten. kan iemand mij door middel van een tekening uitleggen ?
    ik heb een American audio Q-D6 mengtafel met 3 kanalen + master.
    en een composer pro-xl MD2600 limeter die zou ik aan mijn pc willen koppelen.
    Nu heb ik dus de uitgang van pc naar line in (kanaal 1) kabel geplaats en van mijn mengpaneel naar de in van mijn limeter en daar weer van de out naar de in (blauw aansluiting op pc). alles slaat uit maar ik hoor niets via koptelefoon die ik weer in mijn mengpaneel plug. Wat heb ik fout gedaan? wie kan me helpen?:( :cry: Ben al drie dagen aan het proberen lukt me niet

Uhm, wat is je doel van deze opstelling als ik vragen mag?

Waarom een limiter in deze setup?
    Waarom de line out van je pc aan de in van je mengtafel om dit signaal weer terug je geluidskaart in te sturen?
    Zo creeer je een loop die zichzelf ophangt, in het ergste geval blaas je 1 en ander op

Comment

Originally posted by Bassline View Post
      Waarom een limiter in deze setup?
      Dat vroeg ik mij ook al af...
      Originally posted by Bassline View Post
      Zo creeer je een loop die zichzelf ophangt, in het ergste geval blaas je 1 en ander op
      Dat zal afhangen van de instellingen van de geluidskaart op de pc.

Comment

Dus zou met twee pc's moeten werken? Bedoeling is om te gaan uitzenden. Maar heb het al eerder gedaan op 1 pc maar helaas ben vergeten hoe ik het moest aansluiten. Ik zou dan met sam 4.2.2 draaien ja sorry ben een echte leek.

Comment

Het zou ook met 1 PC moeten kunnen werken.
          Wel is het dan belangrijk dat je de in en uigangen op de PC goed hebt staan.
          Ken dat broadcast software niet zo dus geen idee hoe en wat..

Comment

Denk idd dat er ergens in sam mischien een instelling niet goed staat, maar ook hier geen ervaring met dat programma. En wat bedoel je met slaat uit? De master op je mengpaneel? Staat ie continue op 1 waarde of slaat deze uit op muziek die je aangezet hebt?

Comment

Ja op de muziek slaan de meters uit daarom weet ik dat die wel doorgeeft. Bedankt voor jullie moeite jammer dat jullie me niet met sam kunnen helpen. Zou ik een ander programma moeten vinden waarmee ik kan zenden. Wens jullie prettige Kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2015.
              groetjes Countryfreak.

Comment

Originally posted by Countryfreak View Post
                .. alles slaat uit maar ik hoor niets via koptelefoon die ik weer in mijn mengpaneel plug.
                Dat zou wel gewoon moeten werken (los van PC instellingen). Cue levels wel goed staan op de mixer?

Comment

Working...
                X