Bestaat er een programma waarmee je realisaties van bv. line arrays kan inplannen(welke setup en dergelijke ) in 3d weergave ? Want voor licht bestaat dit er al en was eens benieuwd of dit ook voor geluid zo is .
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Welke pa realisatie software ?
Collapse
X
-
Ja dit is er.
Bijna elke grotere jongen in prof pa land heeft zo zijn eigen software.
Zo heeft en ja hier kom ik weer db technologie ook zijn eigen software welke je zelf kan downloade. Als je er dan de juiste speakers er aan hebt hangen kan je het er zelfs direct mee inregelen
Maar ik vraag me eigenlijk een beetje af waar je het voor nodig hebt en waar je het voor wil gaan gebruiken want het is erg merk specifiek en erg belangrijk om te weten wat en hoe je bezig bent. Als ik dan je andere topic en poosts doorneem dan heb ik heel erg mijn twijfels of je over voldoende kennis en ervaring beschikt om ook daadwerkelijk met de software overweg te kunnen en te begrijpen wat je aan het doen bent.
Een line array is namelijk 1 van de moeilijkere juist en goed in te regelen systemen waarbij kleine foutjes soms al erg grote gevolgen op je geluid hebben.
Wil je met line array gaan werken (schijnt de laatste tijd opeens mega populair te zijn en ook daar waar de meerwaarde je tegen werkt toch ingezet te moete worden. ) dan zou ik je advizeren om er een getraind iemand mee bij te nemen. Daarnaast zou een training of cursus bij de betreffende fabrikant ook niet verkeerd zijn.
-
Ik ga met ronennieshow mee.
Ziet er wellicht allemaal wel leuk uit (zoals veel dingen) maar voegt weinig (of niks goeds) toe vaak.
Maar goed, ook Meijer Sound heeft hier wel iets van software voor.
Comment
-
Ook ik haak me bij ronennieshow aan.
Elk A merk heeft zijn eigen software. Voor Adamson is het AxisShooter, van L'acoustics dan weer soundvision/LA Network manager. Het is maar net welk systeem je zelf hebt/huurt voor je productie welke software je neemt.
Ik neem aan dat je als bedrijf een merk hebt gekozen wat je als huismerk voert? Het hoeft dan geen A merk te zijn, maar zoals ronnie al zegt zijn er ook van de de B merken al software parketten.
Als je meer een technisch inzicht zoekt, is Wysiwyg of autocad een idee. bij autocad komt het alleen technisch intekenen neer, dus niet over technische realisatie van je audio systeem.
Comment
Comment