Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke audio interface?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke audio interface?

Ik ben op zoek naar een een geschikte audio interface voor mijn studio. Waar ik zelf wel al uit ben is dat ik graag een "Universal Audio" audio interface wil gaan gebruiken i.v.m. de vele analoge plugins welke hiervoor beschikbaar zijn. Echter voor de variant waar ik voor moet kiezen zou ik graag wat advies willen.

Mijn hardware:
    - MacBook Pro 15"
    - Thunderbolt 27"
    - Korg microKONTROL
    - Access Virus TI2 Desktop synthesizer
    - KRK RP8 G3 actieve studiomonitor
    - Microfoon

Zelf zat ik aan één van onderstaande te denken, maar zou graag wat advies willen.
    - Universal Audio Apollo Duo audio interface met DSP-processor (volgens mij nogal overkill)
    - Universal Audio Apollo Twin DUO Thunderbolt audio-interface

Alvast heel erg bedankt!

Ik zie persoonlijk niet zo veel redenen om zo'n high end geluidskaart aan te schaffen. Geen idee welke microfoon je gebruikt, maar je KRK zitten niet echt in het hoge segment. Wat ik probeer te zeggen, je gaat echt geen verschil horen tussen een apollo en een Focusrite scarlett.

Mijn tip, neem bijv. een scarlett 2i2 en schaf daarnaast een UAD Quad DSP satellite aan. Want eerlijk is eerlijk, DUO zit zo vol. Ik heb zelf een DUO satellite gehad en ik was enigszins teleurgesteld over de kracht van de dsp processoren. 3 of 4 wat zwaardere plugins actief en hij zat al op 80% van de capaciteit. M.a.w. op iedere track een Uad compressor en EQ gebruiken ging hem niet worden.

Voor mixing plugins heb ik uiteindelijk gekozen Waves en fabfilter. Met name de plugins van Fabfilter vind ik geweldig. De UI heeft misschien geen old hardware feel, het geluid, de functies en de workflow van Fabfilter zijn werkelijk geniaal. Je moet hun sowieso even checken. (Ook nederlands trots ;))

UAD is wel degelijk geweldig, alleen vind ik de DSP juist een beperking aangezien ik een snelle laptop heb. Maar misschien is dat voor jou minder een beperking.

Comment

Working...
    X