Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm stuk, opname kwaliteit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reflectiescherm stuk, opname kwaliteit?

Oke even in het kort:

- De binnenkant van mijn reflectiescherm (dus het studiomuur materiaal, zeg maar) is beschadigd. (Een paar deuken)

Maakt dit uit voor de opnamekwaliteit?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Speaker

Als je een goede cardioid microfoon gebruikt zal het weinig uitmaken.
    Sterker nog, vindt het vaak beter klinken zonder die dingen. :)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Als je een goede cardioid microfoon gebruikt zal het weinig uitmaken.
      Sterker nog, vindt het vaak beter klinken zonder die dingen. :)
      Misschien had ik dat erbij moeten vertellen, mijn fout. Ik maak gebruik van een condensator microfoon (Audio Technica AT2050).

Nu ben ik met je eens dat het in vele gevallen hetzelfde of beter klinkt zonder, maar ik ben sinds kort verplicht om in mijn slaapkamer op te nemen. En ik weet niet wat er met die kamer aan de hand is, maar ik vind het echt om te janken (qua akoestiek betreft, voor de rest vindt ik 'm fantastisch :razz: ).

Comment

Paar deukjes zal weinig uitmaken.
        Nog een tip (voor slecht akoestiek in opname kamer) hang een deken (dekbed) achter je.
        Microfoon zal meest aan de kant waarin je zingt opvangen, dus ook de kamer akoestiek die van die kant komt.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Paar deukjes zal weinig uitmaken.
          Nog een tip (voor slecht akoestiek in opname kamer) hang een deken (dekbed) achter je.
          Microfoon zal meest aan de kant waarin je zingt opvangen, dus ook de kamer akoestiek die van die kant komt.

Bedankt voor je reactie + aanvullende tips. Ik zie trouwens dat je een nieuwe site hebt, ziet er strak uit!

Comment

Working...
          X