Announcement

Collapse
No announcement yet.

cpu verlagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cpu verlagen

Hallo

Graag wil ik mijn computer minder laten belasten met me cpu maar ik heb al een i7 en vroeg me af wat ik nodig heb om dat te bereiken heb ik bijv.
    Een dsp kaart nodig
    een nieuwe geluidskaart met dsp of zonder
    of overgaan op een dikkere cpu

Mijn pc specs zijn
    asus p6t moederbord
    intel i7 2.30 ghz
    1 tb sata
    line6 toneport ux2
    ik produceer trance muziek

Een "dikkere CPU" zal niks aan de belasting doen (de CPU zal alleen meer aankunnen).
    DSP kaart is leuk als het ook over de effecten beschikt die je wil gebruiken.
    In je specs staat niks over interngeheugen. Vooral bij gebruik van virtuele instrumenten kan dat belangrijk zijn.
    Je kunt je ook afvragen OF je al die effecten en plug-ins nodig hebt, en anders even een bounce of freeze van een track maken.

Comment

Eens met BT-Studio. Kleine aanvulling: vaak kan je zelf al veel cpu kracht besparen. Zoals inderdaad het bouncen of freezen van een track. Maar wat denk je van het gebruik van sends? Er zijn genoeg beginners die helemaal geen gebruik maken van sends. Buiten de verschillende nadelen moeten die iedere keer een delay/reverb/whatever laden...en dat kost natuurlijk cpu kracht.

Wat ook misschien kan schelen...analyzers (in EQ's en dergelijke) uit zetten zodra je ze niet meer gebruikt.

Comment

Nou ik ben niet van het bouncen en freezen aangezien ik nog wel is wat wil veranderen.

En ik zie het bij beroemde producers dat ze een mac hebben of een pc met wat aparatuur zonder dat ze bouncen en freezen .
        ik ben wel bezig met de sends maar ik pingel veel met de volumes helaas.

Maar ik gebruik de soft synth ana van sonic academy maar daar zie je echt de cpu drastisch omhoog gaan.

Comment

Originally posted by D-synth View Post
          Nou ik ben niet van het bouncen en freezen aangezien ik nog wel is wat wil veranderen.
          Dat kan natuurlijk ook nog altijd. Je hoeft de origineel niet weg te gooien, alleen inactief maken totdat je eventueel er weer aan wil gaan werken.
          ik ben wel bezig met de sends maar ik pingel veel met de volumes helaas.
          Ja, en? De send zelf is toch ook een volume knop? :)
          Maar ik gebruik de soft synth ana van sonic academy maar daar zie je echt de cpu drastisch omhoog gaan.
          Aha, ja synths kunnen daar inderdaad 'last' van hebben. en een multiprocessor helpt daar ook niet.
          Aanvulling van LesterSuvon is ook een goede, zelfde geld voor type EQ, bijvoorbeeld 8 band EQ terwijl je er maar 3 gebruikt dan beter ook een 3 band EQ gebruiken.

Nog even aanvullende tip.
          Een computer speciaal voor muziek (dus zonder internet, virusscanners e.d.) werkt vaak ook wel plezieriger.
          Last edited by BT-Studio; Tuesday-17-02-2015, 14:10.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
            Aanvulling van LesterSuvon is ook een goede, zelfde geld voor type EQ, bijvoorbeeld 8 band EQ terwijl je er maar 3 gebruikt dan beter ook een 3 band EQ gebruiken.
            Ik gebruik alleen de eq van cubase zelf :P

Comment

De plug-ins of die in de mixer?

Comment

In de mixer
                ik heb trouwens cubase artist 7 dus ik kan niet echt veel kanalen openen als ik wil

Comment

ik kan niet echt veel kanalen openen als ik wil
                  Ach met 64 audio tracks en 32 instrumenten met de mogelijkheid om op elk 8 plug-ins te gooien krijg je ook elk computer op zijn knieen. :)
                  Tsss, te denken dat ze er vroeger (analoog) met 24 sporen en maar een paar effecten (kiezen welke een compressor kreeg) wereld hits zijn gemaakt. ;)
                  Wellicht wel leuk om te lezen (en dan vooral eerste hoofdstuk).

Comment

Hey,

Ik had met FL studio ook t probleem dat hij bij Ana van sonic academy ging legt (of hoe je t ook schrijft). In de instellingen van FL is er een optie voor multi-core processing. Is dat er ook voor Cubase? Ik kwam laatst toevallig iets tegen over multi-core processing vanaf versie 5.5. Misschien is het mogelijk dat je iets kan vinden in de instellingen.

Heb geen ervaring met cubase, maar misschien heb je er wel wat aan.

grtz

Comment

Ja ook Cubase ondersteund multi-core.

Maar een plug-in (Ana) kan maar 1 core gebruiken. DAW zal wel meerdere plug-ins verdelen over cores.
                      Last edited by BT-Studio; Wednesday-25-02-2015, 12:27.

Comment

Working...
                      X