Announcement

Collapse
No announcement yet.

FL studio 11 nexus micer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FL studio 11 nexus micer

hi

Ik heb sinds kort fl studio 11. En omdat ik hier nog niet zoveel van snap maar wel aldoor wat aan het proberen ben, heb ik even een vraag.
    Ik wil graag zelf een hardstyle nummer maken, dus ik op YouTube kijken. En daar kwam ik dan dit filmpje tegen.
    Deze man neemt op ongeveer op 1.26 in de video de keuze voor een melodie en kiest de nexus mixer. Als ik dit wil doen in mijn fl studio kan ik geen nexus vinden.
    Kan iemand mij hiermee helpen????

stefan

Nexus is een plug-in (virtueel instrument).
    Heb je die wel aangeschaft en geïnstalleerd?

Comment

Ik heb wel een map met plugins geïnstalleerd.
      Maar ik weet niet hoe ik deze in FL-Studio moet openen.
      Ik zal proberen er een schermafbeelding van te maken en deze dan hier erbij te plaatsen
      Last edited by stefan1122; Sunday-08-03-2015, 11:16.

Comment

Als de plug-ins correct zijn geïnstalleerd dan moet je in FL nog zorgen dat de Options > File settings (VST plugins extra search folder) naar de juiste (waar de dll staat) map verwijst.
        Vervolgens via Channels > More zorgen dat de plug-in aangevinkt staat.
        Als het goed is moet je hem hierna kunnen selecteren.

Comment

Even een vraagje tussendoor. Hoe heb je Nexus geactiveerd?

Comment

Hoi Stefan.

Mijn kameraad en ik produceren ook hardstyle.
            En ik kan je iig alvast zeggen dat nexus een hele goede plugin is om te gebruiken!

Maar even voor de duidelijkheid, dit is geen plugin die standaard in FL zit.
            Je kunt deze plugin apart kopen, kwestie van googlen.

Als je deze plugin hebt gedownload/geactiveerd, moet je ervoor zorgen dat je naar het doelmap van FL gaat.
            Deze map heet waarschijnlijk Image-Line en waarschijnlijk staat deze op je C-schijf, onder programs of programs (X86).
            Als je de map Image-Line (als deze map bij jou zo heet) opent, klik je op de map "FL Studio", vervolgens op "Plugins" en daarna op "VST".
            In de map "VST" zet je het .dll bestand van nexus.

Vervolgens open je FL Studio, ga je naar Channels -> Add One -> More.
            Daar klik je onderin op "Refresh" en op "Scan & Verify".
            Als het goed is komt er onderin dan te staan "1 plugin found" ofzoiets.
            De gevonden plugin staat dan in het rood in de lijst.
            Je vinkt hem aan en dubbel klikt op het programma.

En zo heb je nexus in je fl gezet, en kun je ermee gaan werken!

Succes!

Comment

Working...
            X