Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opnemen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opnemen.

Hallo,

Voor onze track willen we zelf vocals opnemen, en deze vervolgens bewerken.
    Met welk programma kun je de vocals het beste opnemen en met welk programma kun je ze goed bewerken?

We beschikken over een Devine BM 600 microfoon, die aangesloten is op een Behringer U-Phoria UMC22 Audio Interface.

Zelf zijn we de track aan het maken in FL Studio.

Groeten
    Wouter & Robert.

Dat kan toch gewoon in FL?

Comment

Dat kan wel in FL idd.
      Maar dan zitten we te kijken met het instellen van de boxen/microfoon etc.
      Omdat je volgens mij dan als output ASIO4ALL moet instellen, maar dan kunnen we niet de juiste microfoon instellen.
      Overigens heb ik het nu over het opnemen met Edison, of zijn er andere manieren binnen FL?

Comment

Voor zang is het handig om alles in ASIO (snelheid) te doen. (Zie hier voor instellen in FL )
        Filmpje. kijk eens bij 3:30
        Ik zou kiezen voor 'audio into playlist as audio clip' (maar wellicht omdat ik een ander DAW gewend ben).
        Last edited by BT-Studio; Thursday-23-04-2015, 08:55.

Comment

Het is niet echt zang wat we hebben.
          Het is meer een ingesproken tekst.
          Maar het zou dus mogelijk moeten zijn om de juiste boxen in FL in te stellen, en dan de juiste mic. te kunnen kiezen?
          iig bedankt voor het filmpje! Die ga ik sowieso ff bekijken!

Comment

Ik zou bij voorkeur een hoofdtelefoon gebruiken zodat de microfoon alleen de stem opvangt en niet wat er uit de boxen (luidsprekers) komt.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
              Ik zou bij voorkeur een hoofdtelefoon gebruiken zodat de microfoon alleen de stem opvangt en niet wat er uit de boxen (luidsprekers) komt.
              Hallo,

Een beetje laat, maar bedankt voor de info!
              We hebben het filmpje bekeken en hier kunnen we zeker wat mee!

Bedankt!

Comment

Working...
              X