Announcement

Collapse
No announcement yet.

Accessoires bij Shure SM7b + M-Audio Fast Track C400

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Accessoires bij Shure SM7b + M-Audio Fast Track C400

Hoi,

Ik heb eerder al een topic gehad in dit forum, maar dit is echt een andere vraag die van toepassing is op een ander aspect van het onderwerp "microfoon aanschaffen".

Ik ga een Shure SM7b aanschaffen en schaf daarbij tevens een M-Audio Fast Track C400 als audio-interface aan met een CL-1 Cloudfilter. Ik wil daarbij een statief en reflectiescherm aanschaffen, tegen een niet té dure prijs (liever goedkoop dan duur). Ik wil de microfoon gebruiken voor opnames in een mini-studio voor hip-hop en zang. Ik denk dat daarvoor een solo & recht microfoon statief nodig is. Klopt dit? Welk statief is stevig en sterk genoeg voor de Shure SM7b en kost daarnaast niet veel? Moet daarbij ook nog een microfoonclip voor de microfoon?

En dan het reflectiescherm. Welke is effectief en kost niet te veel? En is voor dat reflectiescherm een apart statief nodig? Ik heb nml. geen idee hoe je een reflectiescherm opzet en hoe dat in zijn werk gaat.

Oh, iets wat ik ook niet kon vinden.... Welke kabel heb ik nodig voor het aansluiten van de microfoon aan mijn audio-interface?

Mis ik naast het statief, het reflectiescherm, de kabel en de microfoonclip nog iets essentieels?

Originally posted by Cavri View Post
    Ik denk dat daarvoor een solo & recht microfoon statief nodig is. Klopt dit? Welk statief is stevig en sterk genoeg voor de Shure SM7b en kost daarnaast niet veel?
    Is wel het handigst bij gebruik van een scherm. Al is de SM7b eigenlijk bedoeld om te ‘hangen’.
    Moet daarbij ook nog een microfoonclip voor de microfoon?
    Nee (zit aan SM7b vast).
    En dan het reflectiescherm. Welke is effectief en kost niet te veel?
    Ze zijn geen wondermiddel voor een goede opname. Een slecht klinkende ruimte veranderd er niet door.
    De meeste microfoons gebruikt voor zang (en ook de SM7b) zijn cardiode.
    Dus gevoelig aan de voorkant en minder tot bijna helemaal niet aan de zij en achterkant.
    Het geluid wat de microfoon dus vooral oppikt zal dus van de kant van de zanger komen (zang maar ook reflecties van achter de zanger).
    Een goede (en goedkope) tip om ongewenste reflecties te voorkomen is dan ook iets (gordijn, je dekbed of ander zwaar materiaal) achter de zanger te plaatsen.
    Natuurlijk zullen dit soort reflectie schermen voorkomen dat iets van het geluid de kamer in wordt geslingerd maar dan moet je wel denken aan schermen die zelf niet te veel reflecteren (terug) en ook voldoen absorberen (duurdere dus).
    Maar hé, ze staan wel stoer. :cool:

En is voor dat reflectiescherm een apart statief nodig? Ik heb nml. geen idee hoe je een reflectiescherm opzet en hoe dat in zijn werk gaat.
    Nee, deze wordt op de microfoonstatief geschroefd en er zit een verloop bij waarop de microfoon wordt gezet (let wel, de SM7b is eigenlijk gebouwd om te 'hangen').

Welke kabel heb ik nodig voor het aansluiten van de microfoon aan mijn audio-interface?
    Standaard XLR microfoon kabel. (2x om de CL-1 er tussen te kunnen plaatsen)
    Voorbeeld (of ander lengte, merk)
    Last edited by BT-Studio; Thursday-04-06-2015, 11:56.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Is wel het handigst bij gebruik van een scherm. Al is de SM7b eigenlijk bedoeld om te ‘hangen’.

Nee (zit aan SM7b vast).

Ze zijn geen wondermiddel voor een goede opname. Een slecht klinkende ruimte veranderd er niet door.
      De meeste microfoons gebruikt voor zang (en ook de SM7b) zijn cardiode.
      Dus gevoelig aan de voorkant en minder tot bijna helemaal niet aan de zij en achterkant.
      Het geluid wat de microfoon dus vooral oppikt zal dus van de kant van de zanger komen (zang maar ook reflecties van achter de zanger).
      Een goede (en goedkope) tip om ongewenste reflecties te voorkomen is dan ook iets (gordijn, je dekbed of ander zwaar materiaal) achter de zanger te plaatsen.
      Natuurlijk zullen dit soort reflectie schermen voorkomen dat iets van het geluid de kamer in wordt geslingerd maar dan moet je wel denken aan schermen die zelf niet te veel reflecteren (terug) en ook voldoen absorberen (duurdere dus).
      Maar hé, ze staan wel stoer. :cool:

Nee, deze wordt op de microfoonstatief geschroefd en er zit een verloop bij waarop de microfoon wordt gezet (let wel, de SM7b is eigenlijk gebouwd om te 'hangen').

Standaard XLR microfoon kabel. (2x om de CL-1 er tussen te kunnen plaatsen)
      Voorbeeld (of ander lengte, merk)
      Hele duidelijke en snelle reactie weer, thanks! Ik heb wat filmpjes van producers/rappers in de studio bekeken, en ze gebruiken inderdaad allemaal een hengel statief. Kan daar wel tóch een reflectiefilter op gekoppeld worden? Zit de microfoon dan niet veel te ver naar 'voren' om nut te hebben van het filter?

Comment

Je zou de reflectiefilter op een solo/recht statief kunnen doen en de SM7b op een hengel er voor.
        En de nut? ;) Tja lees mijn derde reactie over hoe ik er over denk.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Je zou de reflectiefilter op een solo/recht statief kunnen doen en de SM7b op een hengel er voor.
          En de nut? ;) Tja lees mijn derde reactie over hoe ik er over denk.
          Ik las inderdaad je reactie daarop, maar naast dat het (inderdaad!) stoer staat, zie ik ook heel veel andere mensen met een Shure SM7b een reflectiefilter gebruiken. Ik weet inderdaad dat de SHURE SM7b alleen signalen die van vooraf komen opneemt, maar toch... Om nou 2 statieven te kopen voor een reflectiescherm erbij vind ik overdreven. Klopt mijn denkwijze dat bij een hengel statief een reflectiescherm te ver naar achteren zit, of valt dit te verstellen dat dit niet zo is? Ik zie nml. veel mensen een hengel statief gebruiken waar het reflectiefilter ook aanhangt...

Comment

zie ik ook heel veel andere mensen met een Shure SM7b een reflectiefilter gebruiken.

Want die zagen ... (vul maar een naam van een bekend iemand in die zo'n ding van de sponsor hebben gekregen) er ook één gebruiken dus...
            Ik zie nml. veel mensen een hengel statief gebruiken waar het reflectiefilter ook aanhangt...
            Dan moet het dus kunnen. :)

Comment

Working...
            X