Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid problemen Numark Mixtrack pro 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid problemen Numark Mixtrack pro 2

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een mengpaneel gekocht namelijk de Numark Mixtrack Pro 2. Maar ik heb wat problemen met het geluid. Als ik het op mijn boxen afspeel klinkt het goed (zonder kraken), maar als ik het door mijn koptelefoon stuur hoor ik opeens allemaal gekraak (Het ligt niet aan mijn koptelefoon want die doet het op anderen apparaten wel goed). Het is heel irritant waardoor ik nog nauwelijks goed heb kunnen oefenen met mixen :( Ik gebruik Traktor pro 2 op een AMD computer.

Mijn setup is iets anders, want ik heb namelijk een setje speakers met een 3.5mm jack input, dus ik heb een kabel die van mijn mengpaneel (RCA) overloopt naar een 3.5mm jack zodat hij in mijn speaker past.

Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt,

Oei, AMD en audio/midi is regelmatig geen gelukkige combinatie. Zorg in ieder geval dat er geen onnodige programma's op de achtergrond draaien en dat je Wifi uitzet. Gebruik ook geen mastertempo (key lock) in Traktor, want dat vreet CPU.

In de audio setup kan je (door op settings te drukken) de latency van de ASIO driver aanpassen. Probeer het eens met een hogere latency (meer ms)

Comment

Oké, bedankt voor de reactie. Ik zal er rekening mee houden. Maar de beste oplossing is dus eigenlijk om een Intel/mac computer aan te schaffen?

Comment

Heb je al gekeken naar je latency na dat ik traktor had geupdated (ongeveer 2 weken geleden) was de CPU veel te hoog tot in het rood. heb toen de process buffer veranderd naar 128 samples. Na de update stond de process buffer op 32 samples waardoor alle audio heel slecht klonk.

Comment

Originally posted by Remon View Post
          Maar de beste oplossing is dus eigenlijk om een Intel/mac computer aan te schaffen?
          Een snel genoeg (wat is dat?) computer is natuurlijk wel handig.
          Maar let ook eens op wat er allemaal nog meer draait (en audio in de weg zit) op je computer.

Comment

En bekijk dit blog eens:

Comment

hmm, ik heb die latency tracker laten scannen en de meeste zijn geel, maar af en toe schiet hij om hoog en zit hij in het rode. Hoe kan ik dit het veranderen?

Comment

Probeer LatencyMon eens. Kun je zien WAT deze latency veroorzaakt.

Comment

Oke bedankt voor de tip, dit zijn mijn resultaten boven de 1 ms:

NETIO.SYS 7.011529
                  ataport.SYS 6.857309
                  USBPORT.SYS 4.899108
                  rspLLL64.sys 1.963436
                  ndis.sys 1.572752
                  CLASSPNP.SYS: 1.293428
                  dpclat_driver.sys 1.031431

Ik heb het opgezocht en het schijnt dat ik het beste mijn internet connectie uit kan zetten, maar dan is het probleem er nog steeds. Maar ik zag ook een filmpje waar ze zijden dat je nooit WASAPI mocht gebruiken maar altijd ASIO. Maar hoe krijg ik dan ASIO voor mijn numark mixtrack pro 2? . Ik heb het al geprobeerd met ASIO4ALL maar hoe hoog ik de buffersize ook zet, het kraken gaat niet weg.
                  Last edited by Remon; Saturday-13-06-2015, 21:42.

Comment

Working...
                  X