Announcement

Collapse
No announcement yet.

Krk Rokit 6 G3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krk Rokit 6 G3

Hallo,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een set Krk Rokit 6 gekocht, van te voren heb ik deze getest en vond ik het geluid geweldig. Toch gebruik ik ze nu enige tijd maar krijg ik niet hetzelfde geluid als toen ik deze in de winkel heb getest. Ik vroeg mij af wat voor verschillen er zouden kunnen zijn waardoor het geluid zo anders kan klinken?

Ik gebruik een standaard tulp naar mini jack kabel naar mijn laptop, ik zat er al aan te denken om een interface te kopen maar maakt dat veel verschil qua geluid?

Wat dacht je van de ruimte waarin ze staan?

Comment

Dat kan meespelen maar kan het tot zoverre verschillen dat je een compleet ander geluid krijgt? Toen ik de monitoren in de winkel heb beluisterd waren ze veel meer in balans en zuiver. Nu heb ik ze om mn bureau staan maar is het geluid echt anders .

Comment

Originally posted by Strentin View Post
        Dat kan meespelen maar kan het tot zoverre verschillen dat je een compleet ander geluid krijgt?
        Zet ze maar eens in de badkamer neer. :shock:

Naast dat er natuurlijk heel veel ander dingen mee kunnen bepalen hoe het geluid is (bestanden die je afspeelt DAC die je gebruikt of defecte monitors) heeft akoestiek een grote invloed.
        Als je test met goede audio bestanden en je hebt een redelijk geluidskaart zal akoestiek de grootste invloed hebben.
        ja, een betere interface zal iets beter klinken maar verwacht hierin geen groot verschil. Sterker nog, als je akoestiek niet in orde is zal je het waarschijnlijk niet eens kunnen waarnemen.
        En kabels (gebalanceerd of niet) zullen een oplossing kunnen zijn als je inteferentie problemen hebt, maar dat lees ik niet in je verhaal.

Probeer eens voor de grap je monitors op pads (steek er wat foam onder) te zetten op oor hoogte, speel eens met de onderlinge afstand van de monitors.
        Ga eens in de hoeken van je kamer staan en luister hoeveel (of hoe weinig) bas daar is...
        Leesvoer: http://homestudioplugin.nl/thuis-stu...dio-akoestiek/
        en:
        Last edited by BT-Studio; Wednesday-15-07-2015, 09:43.

Comment

Zijn er nog meer dingen wat een groot verschil kan maken?

Comment

Grootste verschil komt uit luidsprekers en akoestiek.
            Daarna een beetje uit de interface maar dit is eigenlijk alleen waarneembaar als bovenste twee in orde zijn en bij afspelen van een goede bron.
            Een creme ala creme interface zal bij slechte luidsprekers en akoestiek geen verschil maken.

Comment

Working...
            X