Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mengpaneel kopen voor internet radio.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mengpaneel kopen voor internet radio.

Beste Bax-Shop leden,

Ik doe nu al een tijdje aan internet radio en ik begin me toch steeds wel meer te verdiepen in mengpaneels.
    Zo zou ik graag zelf ook een goed mengpaneel willen aanschaffen met alles functie's wat ik ermee wil doen alleen nu zit ik met een probleem, ik weet niet welk mengpaneel daar echt voor geschikt is. Wat ik wil is het volgende:

Mengpaneel moet 3 / 4 stereo kanalen hebben met ieder kanaal een aparte PFL functie.
    Minimaal 2 microfoon kanalen hebben.
    Het liefst ook een Faderstart functie die werkt met de pc (alleen denk ik dat dat boven me budget ligt).

Wat ik nu heb is het volgende:
    Microfoon (Behringer C1)
    Mengpaneel (Behringer X1204 usb)
    Interface (Behringer UCA202)
    En wat kabels alleen aangezien dit redelijk slechte kabels zijn ga ik die ook vervangen.

Nu heb ik zelf ook al een beetje rond zitten kijken en kwam ik bijvoorbeeld op de Behringer DX2000USB uit.
    Deze heeft van die leuke Track Start buttons alleen ben ik bang dat deze niet werken met bijvoorbeeld Virtual-DJ of een ander programma (mocht iemand wel weten dat die knopjes op de pc met een programma kunnen werken laat het weten).

Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen om een goed mengpaneel te zoeken waarmee ik vanaf mijn pc nummers kan streamen, mensen live via skype kan halen naar de internet radio. Het liefst een mengpaneel / midi controller die over weg kan met Virtual DJ want dat programma heb ik al.

Alvast bedankt voor de hulp!
    Remon.

hallo, ik heb de behringer DX2000USB en ben er heel tevreden over.
    de microfoon talkover is heel handig met het maken van radio en de PFL functie is ook heel handig en werkt goed.
    met de usb functie kan je de main mix opnemen wat ik heel handig vind omdat je niet hoeft te werken met kabels en extra geluidskaarten.
    je kan ook in kanaal 3 je muziek afspelen via de usb kabel
    de faderknoppen heb je in jou geval helemaal niks aan want de knoppen kan je niet met USB ofzo aan je pc doen.
    de knoppen sluit je met een jack kabeltje aan op je CD speler dus je kan hem niet gebruiken met je pc
    je kan voor het faderstarten in virtual dj en Skype ook een midi controllertje erbij halen je kan bijv de Korg Nanocontrol kopen.
    is dit antwoord op je vraag?
    als je nog andere vragen hebt kan je ze stellen
    m.v.g. mttmdj

Comment

Working...
    X