Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beyerdynamic Dt770 Ohm...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beyerdynamic Dt770 Ohm...?

Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig bij de publieke omroep met mijn eigen radio programma en ben dus van plan een koptelefoon aan te schaffen namelijk de beyerdynamic dt770 pro.
    Maar wat is nou het verschil tussen 80 ohm en 250 ohm.
    Ik wil de koptelefoon ook wel voor mijn laptop gebruiken en mijn mobiel maar voornamelijk in de studio.

Misschien kan iemand mij het duidelijke verschil uitleggen tussen de beyerdynamic dt-770 pro 80 Ohm en de beyerdynamic dt-770 pro 250 ohm.
    En een suggestie geven welke ik het beste kan halen

Groeten Stan

Op de korrel genomen kan je zeggen: hoe hoger de impedantie, deze te hoger de ingangsspanning moet zijn. Theoretisch levert een hoofdtelefoon met een hogere impedantie een betere geluidskwaliteit, maar in het geval van de DT770 zijn de verschillen heel minimaal en voor een ongetraind oor bijna niet te waar te nemen.

Een hoofdtelefoon met een hogere impedantie vereist een hogere ingangsspanning. Voor de DT770 - 250 ohm heb je een mixer of interface nodig met een redelijke hoofdtelefoon voorversterker ingebouwd. Aangezien je de hoofdtelefoon ook met je mobiel of laptop wil gaan gebruiken is de 80 ohm variant eigenlijk de enige serieuze optie.

Comment

Working...
    X