Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke geluidskaart?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke geluidskaart?

Hallo producers,

Sinds een tijdje heb ik op mijn bureau een setje Hercules XPS 2.0 80's staan. Prima monitors, moet ik zeggen!
    Nou heb ik van een aantal personen gehoord dat ik de geluidskwaliteit erg kan verbeteren door een geluidskaart aan te schaffen.
    Ik werk in FL Studio 11 op Windows 7. Mijn pc is redelijk oud, het is een HP Pavilion p6220nl met daarin een Integrated Realtek ALC888S Audio kaart. (specs).

Mijn grootste probleem is de slechte export kwaliteit van FL Studio, mijn nummers klinken veel minder vol als ik ze export dan in FL zelf.
    Ga ik dit oplossen door een geluidskaart aan te schaffen? Zo ja, welke geluidskaart is een aanrader? Mijn budget gaat tot ongeveer 130 a 140 euro.

Alvast bedankt!

P.S. ik heb alle softwarematige trucjes om de geluidskwaliteit van de FL export te verbeteren al geprobeerd, en niks lijkt te helpen...

Het zou kunnen liggen aan je export instellingen in FL studio. Want welke instellingen heb je daar nu voor?

Comment

Ik exporteer altijd in .wav, op allerhoogste kwaliteit (512-point sinc en 32 bit float) en heb ook HQ for all plugins enabled. Dus het lijkt mij eerlijk gezegd dat het daar niet aan kan liggen.

Comment

Waarmee speel je de export af? Welk media speler?

Comment

Dat doe ik met VLC, maar ook online op Soundcloud en Youtube klinkt het slecht...

Comment

Probeer eens een niet te luide (clip vrij) export (stereo mixdown) in 44.1 - 16 te maken.

Comment

Hoe bedoel je dat precies? In FL Studio export je toch standaard in 44.1? Ik heb de sample rate daar in ieder geval altijd al op staan.

Comment

Geen idee, ken FL niet, maar dan nu nog 16bit en niet te luid. :)

Comment

Haha oke :)
                  Ik heb het even gecheckt en hij stond standaard inderdaad al op 44.1 en heb hem ook op 16 bit gezet. Heb mijn channels allemaal niet te luid zodat ze ruim niet gaan clippen. Toch klinkt de export nog steeds veel slechter.

Comment

Stereo mix (master out) is optelsom van alle tracks. Deze moet niet clippen. Wat als je mixdown (wav file) ergens anders op afspeelt?

Comment

Nee, ook die clipt niet. Maar het is ook niet alleen bij één project, maar bij al mijn tracks. Ook als ik de .wav file ergens anders op afspeel klinkt het minder vol. (Heb bijvoorbeeld mijn mijn telefoon al rechtstreeks aan mijn monitoren gekoppeld).

Comment

Heeft duidelijk niks met je geluidskaart te maken dan.
                        Toch iets met de mix of export...

Comment

Hmmm oke, goed om te weten. Thanks voor je hulp BT-Studio!
                          Iemand die weet waar het dan wel aan kan liggen?

Comment

Working...
                          X