Na jaren alleen maar als toetsenist te hebben gespeeld in coverbands zou ik me wel eens willen wagen op het terrein van de dancemuziek. Ik heb vroeger met de Atari ST heel veel gesequenced maar kom er nu achter dat er veel meer is dan MIDI, zoals DAW, VST/plugins etc. Mijn vraag: at heb ik nodig om een start hiermee te kunnen maken? Ik zou graag mijn MIDI-synths (vele) hierin willen integreren en de drumsounds vooral uit de computer willen halen. IK heb een standaard i5 PC van de Dixons, met een geluidskaart die op de een of andere onverklaarbare wijze een vertraging heeft op de audio ingang, zo erg dat ik er niet normaal mee kan spelen. Het audiosignaal komt wel binnen maar er zit een vertraging van ongeveer 1/10 seconde op. Hier word ik helemaal gek van. Ik heb ooit eens Adobe Audition geinstalleerd en dat werkt ook wel allen mis ik daar de MIDItracks en de plugins.
Wie kan mij vertellen wat ik in de basis nodig heb om muziek te gaan maken? Wat zijn goede plug-in pakketten? Ik ben van plan om alles echt van scrap aan op te bouwen, dus de drums niet als WAV-fils te importeren als loops maar daadwerkelijk zelfs te programmeren zoals ik vroeger in Cubase deed. De synths dik ik graag wil integreren lopen van de AN1x, JD800, D50, CS6x en Motif XS7 (helaas tweedehands gekocht ZONDER de software) tot aan mijn Nord Stage 2 voor de piano's. Heb ik een externe geluidskaart nodig? Welke software is redelijk eenvoudig te doorgronden? Ik wil muziek maken en vooral niet te lang klooien met de techniek. Spelen kan ik wel, nu nog beginnen met opnemen. Wie helpt?
Wie kan mij vertellen wat ik in de basis nodig heb om muziek te gaan maken? Wat zijn goede plug-in pakketten? Ik ben van plan om alles echt van scrap aan op te bouwen, dus de drums niet als WAV-fils te importeren als loops maar daadwerkelijk zelfs te programmeren zoals ik vroeger in Cubase deed. De synths dik ik graag wil integreren lopen van de AN1x, JD800, D50, CS6x en Motif XS7 (helaas tweedehands gekocht ZONDER de software) tot aan mijn Nord Stage 2 voor de piano's. Heb ik een externe geluidskaart nodig? Welke software is redelijk eenvoudig te doorgronden? Ik wil muziek maken en vooral niet te lang klooien met de techniek. Spelen kan ik wel, nu nog beginnen met opnemen. Wie helpt?
Comment