Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met audio interface en microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met audio interface en microfoon

Hoi,

Ik heb een U-Phoria UMC22 audio interface gekocht met bijhorende XLR kabel.
    Ook heb ik een Devine BM-1000 microfoon gekocht...

Ik sluit de interface aan het hij verschijnt als usb audio codec bij mijn opnameapperatuur...
    Ik sluit mijn microfoon aan op de interface en er gebeurt niets. Ik heb de microfoon geprobeerd met en zonder de 48V phantoom voeding in zowel Skype, Teamspeak als Audacity.
    Ik heb ook geprobeerd ASIO drivers te gebruiken... niets helpt...

Kan iemand mij helpen want ik sta op het punt alles terug te sturen/bij het vuilnis te zetten...

thanks!

Phantoom voeding moet zowiezo aan staan. Brand sig lampje wel op de UMC22 als je in microfoon praat (anders gain 1 iets opdraaien)?

Comment

De voeding staat aan... en het sig lampje brand enkel als ik wat met de kabel speel... zelfs met de gain volledig open... :s

Comment

Originally posted by Wolfer View Post
        het sig lampje brand enkel als ik wat met de kabel speel... zelfs met de gain volledig open... :s
        DUs als je in de microfoon praat niet? Kabel defect?

Comment

ik denk dat het aan de microfoon ligt... zowel xlr-xlr als de xlr-3.5mm werkt niet...

Comment

Deze opmerking zette mij aan het denken :)
            Originally posted by Wolfer View Post
            als de xlr-3.5mm ...
            Interne schakelaar van de microfoon zelf (je kunt deze blijkbaar als condensator of als dynamisch gebruiken) wel goed staan?
            Pagina 5 van handleiding.

Voor XLR > XLR (voorkeur) moet je deze (schakelaar) op condensator hebben staan en fantoom voeding op de UMC22 aan.
            Zou je de XLR > 3,5mm jack, gebruiken dan moet de schakelaar op dynamisch staan maar zal je 3,5mm jack input (computer) ook wel 5v moeten leveren.
            Last edited by BT-Studio; Friday-02-10-2015, 09:19.

Comment

Working...
            X