Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graag hulp bij nieuwe desktop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag hulp bij nieuwe desktop

Goeiedag allemaal,

mijn laptop van 5 jaar oud is aan vervanging toe. Hij kan mijn muziek die ik produceer met FL Studio niet meer aan, hij hapert en slaat over bij het afspelen. Ik heb de keuze al gemaakt en wil overstappen op een desktop ondersteund door Windows. Maar waar moet ik nu op letten? (Snelheid, geheugen etc. etc.) Even stom gezegd; mij zeggen al die getallen en cijfers, op een paar uitzonderingen na, niet veel. Dus vandaar dat ik jullie hulp vraag.
    Zoals ik al zei werk ik met FL Studio en produceer ik house, ik gebruik verschillende grote VST's zoals nexus en sylenth1 en gebruikt behoorlijk wat samples.
    Ik wil komende tijd gewoon lekker zonder belemmeringen aan de gang (storingen, piepen en kraken) en mocht het dan ooit echt serieus worden dan kan ik nog altijd op een macbook, iMac of DAW overstappen.

Prijsklasse rond de 500/600 euro voor alleen de PC.

alvast dank voor jullie tijd en moeite.
    Last edited by roelklotz; Wednesday-21-10-2015, 18:56.

Hier een hoop info voor FL:

Maar uiteindelijk is het ook belangrijk dat er niet te veel ander troep op die computer staat. ;)
    En een goede 'Audio interface' is ook zeker niet onbelangrijk..
    Last edited by BT-Studio; Thursday-22-10-2015, 15:14.

Comment

Hartelijk dank voor je reactie.. ik zal er eens doorheen neuzen
      En een goede 'Audio interface' is ook zeker niet onbelangrijk..
      Heb je het hier dan over een externe interface?

Comment

Ik gebruik nu een pc met een AMD FX8320 octacore processor (OC 4.0Ghz) met 8gb DDR3 ram. Dit icm met een focusrite interface.

Tot nu toe ben ik nog niet eens in de buurt geweest van de limieten van de pc. Ik kan alles softwarematig monitoren, ook met zware effecten actief, zonder merkbare latency.

Als je het ding zelf in elkaar zet kan je voor 450 euro een soortgelijke pc hebben. Dan hou je ook nog wat geld over voor bijvoorbeeld een leuke (en redelijk essentiele) Audio interface.

Comment

Originally posted by roelklotz View Post
          Heb je het hier dan over een externe interface?
          Dat zegt alleen iets over waar de interface zich bevindt. :)
          Er zijn ook heel goede interne interfaces te koop en slechte externe.
          Suggestie van Larsholm vindt ik wel een goede.
          Of zoals ze op FL op hun eigen site hebbenstaan:
          "Maar, alle hoop is niet verloren, beperkingen creëert creativiteit, werk met wat je hebt …"
          Verk(r)ijk je niet op gigs, kloksnelheden i-tig of wat dan ook (je kunt uiteindelijk elke computer op zijn knieen krijgen), geef ook een paar cent uit voor een goede audio interface (we hebben het tenslotte over geluid..).
          Last edited by BT-Studio; Thursday-22-10-2015, 15:13.

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vraag mij ook echt af of het nu nodig is om een pc voor rond de 1000 euro bij een officiele muziekshop te kopen of dat ik de komende jaren ook vooruit kan met een pc van bijvoorbeeld de mediamarkt, i5 en 8GB werkgeheugen. Deze computer zal dan ook voor niets anders gebruikt worden als FL Studio.

Hier en voorbeeld;

Comment

Ach ja, We willen allemaal geld verdienen.
              Maar een computer afgestemd voor muziek is wel zinvol, maar dat wil niet zeggen dat je dat niet zelf kunt doen.
              Info: http://homestudioplugin.nl/thuis-stu...nnen/computer/

Comment

Ja je kan een kant en klare pc kopen. Maar vaak betaal je te veel en krijg je dingen die je niet nodig hebt. In jouw voorbeeld zit een videokaart van 90 euro die je alles behalve nodig hebt als je niet serieus wil gaan gamen.

Als ik losse componenten ga optellen voor die voorgebouwde pc, betaal je al meer dan 150 euro meer dan wanneer je zelf iets samenstelt. Haal daar nog eens de onnodige videokaart vanaf en je kan al bijna 200-250 euro besparen...

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                  Ja je kan een kant en klare pc kopen. Maar vaak betaal je te veel en krijg je dingen die je niet nodig hebt. In jouw voorbeeld zit een videokaart van 90 euro die je alles behalve nodig hebt als je niet serieus wil gaan gamen.

Als ik losse componenten ga optellen voor die voorgebouwde pc, betaal je al meer dan 150 euro meer dan wanneer je zelf iets samenstelt. Haal daar nog eens de onnodige videokaart vanaf en je kan al bijna 200-250 euro besparen...
                  Dat is dan zeker de moeite waard. Heb je wat tips voor me wat ik er zoiezo in moet hebben? Processor i5/i7?, werkgeheugen 8 gb?, en de rest ben ik helaas niet zo in thuis.

Comment

Ik heb even snel wat voor je samengesteld, en ik kom op 500 euro uit voor een pc met een intel i5, ssd voor je OS en een HDD voor je bestanden. Dit is zonder een kopie van windows, maar als je al een windows pc hebt staan kan je die windows licentie overzetten naar je nieuwe pc.
                    Als je een AMD pc wil kom je rond hetzelfde uit met een FX-8320 ipv de intel i5.

De amd pc zal iets vlotter zijn, maar de intel pc juist weer iets efficienter. Dit zijn zomaar twee voorbeelden van pc's. Je zal toch zelf moeten beslissen wat je wil.

Ohja, als je geen verstand hebt van pc's; laat het door een kennis ofzo doen die dat wel heeft.. Al is die er maar bij om een oogje in het zeil te houden...

Wat voor een studio-pc sowieso handig is: Een SSD voor je OS (lekker snel) en een aparte HDD voor je audiobestanden (betrouwbaar en redelijk vlot). Ook is een stille koeling handig. Dit kost je 3 tientjes extra maar kan je studioleven een stuk aangenamer maken... Ook is een goede case en psu handig. Een goede case dempt het geluid beter en een goede psu zal ook minder lawaai maken dan een goedkope.
                    Last edited by larsholm; Wednesday-28-10-2015, 20:50.

Comment

Hartstikke bedankt. Hier kan ik wat mee, ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
                        Ik heb even snel wat voor je samengesteld, en ik kom op 500 euro uit voor een pc met een intel i5, ssd voor je OS en een HDD voor je bestanden. Dit is zonder een kopie van windows, maar als je al een windows pc hebt staan kan je die windows licentie overzetten naar je nieuwe pc.
                        Als je een AMD pc wil kom je rond hetzelfde uit met een FX-8320 ipv de intel i5....dan een goedkope.
                        Er moet ook nog een videokaart in?
                        Last edited by Bodhi.J; Monday-09-11-2015, 21:39.

Comment

Originally posted by Bodhi.J View Post
                          Er moet ook nog een videokaart in?
                          .....
                          Maar zelf bouwen is erg leuk, maar als je er niks vanaf weet, wie weet wat er kan gebeuren.
                          In mijn computer zit die op het moederbord (ja, ik gebruik hem voor muziek en niet voor gamen).

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
                            In mijn computer zit die op het moederbord (ja, ik gebruik hem voor muziek en niet voor gamen).
                            Ja dat kan natuurlijk, als je hem alleen maar voor muziek wilt gebruiken, maar als je misschien een spelletje wilt spelen dan gaat dat niet of met een lage framerate, over het algemeen

Comment

Originally posted by Bodhi.J View Post
                              ...maar als je misschien een spelletje wilt spelen dan ...
                              Laat dat nou net vaak de reden zijn waarom het met audio fout gaat.
                              Studio computer is geconfigureerd voor audio, niet voor van alles en nog wat. :)

Comment

Working...
                              X