Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio-Technica AT2020 - XLR op computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audio-Technica AT2020 - XLR op computer

Goededag,

Enkele dagen terug heb ik de Audio-Technica AT2020 gekocht echter blijkt dat ik blind de aanschaf heb gedaan en dat ik een XLR-variant heb gekocht i.p.v. de USB-variant.

Geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen is dat ik nu een audio-interface zou kunnen aanschaffen waarop meerdere apparaten aangesloten kunnen worden(gitaar/bass/etc)
    Daarnaast mag ik verwachten dat de algehele kwaliteit van de opnames hoger zal liggen dan bij de USB-variant.

Heb echter een beetje guidelines en hulp nodig bij het zoeken- en aanschaf van apparatuur/kabels en overige dingen die ik nodig heb om dit werkend te krijgen op mijn computer.

Wat ik nodig heb:
    XLR kabel out > in (Microfoon naar audio-interface)
    48V Phantoomvoeding voor de Audio-Technica AT2020
    USB Audio-interface met support voor microfoon maar ook andere instrumenten

EDIT:
    Waar ik benieuwd naar ben is of USB kwalitatief goed is of dat andere interfaces wellicht beter zijn. (Tevens ook of er al USB 3.0 apparaten zijn)

Tevens vraag ik mij af of deze constructie zal werken bij bijvoorbeeld streamen/Skype of dat hier nog wat bij komt kijken.

Alvorens bedankt!
    Last edited by Moomoto; Friday-23-10-2015, 12:35.

XLR kabel, ja.
    Phantom power, ja (maar op veel audio interfaces met XLR ingang zit een fantoom voeding).
    USB Audio interface, Ja. (USB is niet meer of minder dan een connector, USB 3.0 is niet nodig voor de hoeveelheid data dat hiervoor nodig is)
    Bij keuze van interface hou rekening mee met wat er op aangesloten moet worden en wat je er mee wil gaan doen.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      XLR kabel, ja.
      Phantom power, ja (maar op veel audio interfaces met XLR ingang zit een fantoom voeding).
      USB Audio interface, Ja. (USB is niet meer of minder dan een connector, USB 3.0 is niet nodig voor de hoeveelheid data dat hiervoor nodig is)
      Bij keuze van interface hou rekening mee met wat er op aangesloten moet worden en wat je er mee wil gaan doen.

Heb ik met de volgende stukken voldoende aan de wensen die ik stel en compatibiliteit met de microfoon? (48V DC 2 mA typical fantoomspanning)
      Hoewel klein van afmetingen is de Scarlett Solo van Focusrite in staat om een geweldige geluidskwaliteit neer te zetten. Hij is voorzien van twee verschillende ingangen, een microfoon- en een lijn/instrumentingang.

en
      Procab CAB901 Basic koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage
      Last edited by Moomoto; Friday-23-10-2015, 15:55.

Comment

Yep. Daar moet het wel mee lukken.

Comment

Working...
        X