Announcement

Collapse
No announcement yet.

Computer/PC voor in de Voetbalkantine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Computer/PC voor in de Voetbalkantine

Ik heb een vraag over het inrichten van onze voetbalkantine.
    we zijn bezig met het vernieuwen en moderniseren van de voetbalkantine, zo willen we ook alle muziek graag update
    voorheen hadden wij een betaling systeem waarbij we de muziek zelf moesten update zo is de muziek die er momenteel hangt tig jaren oud.

Nu willen we een nieuwe (Goedkope PC) aanschaffen waarbij iedereen makkelijk mee om kan gaan?
    en een PC waar dat we spotify op kunnen gaan draaien zodat we dit als muziek systeem gaan gebruiken.
    weet er iemand een handiger goedkoop systeempje dat handig te gebruiken is voor in een sport(voetbal) kantine?
    zaten ook te denken aan een Touchscreen scherm. maar is dit handig in een kantine?

Alvast Bedankt

Wat is je budget? Je kan spotify op praktisch elke windows pc draaien. Maar je budget zal bepalen hoe makkelijk simpel te gebruiken de oplossing zal zijn.

Comment

Originally posted by larsholm View Post
      Wat is je budget? Je kan spotify op praktisch elke windows pc draaien. Maar je budget zal bepalen hoe makkelijk simpel te gebruiken de oplossing zal zijn.
      Dat is waar! het moet geen te moeilijke PC zijn. en zo opgestart zijn! ik denk dat we hier een budget van maar 150 euro voor hebben liggen. Gelukkig staat er al een monitor en muis en toetsenbord dus dit is niet meer nodig. de kosten van Spotify maakt niet uit.
      Maar spotify moet wel goed en snel draaien, waar moet ik op letten om zo'n PC te vinden?

Comment

150 euro is extreem weinig. De goedkoopste pc die een beetje vlot spotify draait die je zou kunnen bouwen komt al op rond de 180 uit. (vanmiddag uitgerekend) (os niet inbegrepen)

Daaronder krijg je rare barebones systemen of stick systemen met een rekenkracht die je al in de steek zal laten met twee chrome tabbladen open. Spotify draait dan wel maar oke maar je zal veel hickups krijgen, en mensen zullen gefrustreerd raken als de boel weer eens vastloopt.

Een interessante oplossing zou de nieuwe Intel Compute stick kunnen zijn. Wellicht is dit iets om naar te kijken? Een iets duurdere maar veeeeel handigere oplossing zou bijvoorbeeld deze MSI All in one pc zijn.

Maar keep in mind: 150 euro is héél weinig...
        Last edited by larsholm; Wednesday-28-10-2015, 16:30.

Comment

Ja oke, je hebt inderdaad gelijk met 150 euro kom je niet heel ver.
          maar wij hadden ons even verdiept in bijvoorbeeld een 2e hands PC kast, waar je bijvoorbeeld zoiets hebt: https://www.laptops4all.nl/computers...7800sff-1.html
          is dit een optie of is dit volgens jou helemaal niet aan te raden!

Comment

Mijn ervaring met deze lijn pc's is verschrikkelijk, maar dat is omdat ze op een uitermate slecht serversysteem werkte.

De processor, moederboard en geheugentype is verouderd, maar ik denk dat je daar prima spotify op kan draaien. Verwacht echter niet extreem veel van het systeem. Probleem is wel dat dit soort pc's, die verouders zijn en uit een kantoor komen erg veel draaiuren hebben. De prijs is niet voor niks zo laag. (de losse processor die er in zit is nieuw ongeveer al de helft van de hele unit)
            Last edited by larsholm; Wednesday-28-10-2015, 16:59.

Comment

Ja oke dit snap ik!
              ik zal het vanavond is even aankaarten in de kantine en ook ff bij het bestuur met het geld.
              ik kom erop terug bij jou

Comment

Working...
              X