Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cubase 8 pro - Opgenomen track niet precies op juiste plek?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cubase 8 pro - Opgenomen track niet precies op juiste plek?

Als ik b.v. een gitaar track heb opgenomen dan start deze met afspelen een fractie (msec) te vroeg waardoor ik de track iets vooruit moet schuiven om deze goed te krijgen. Ik kan er niet achter komen waar dit aan ligt. Het zal een instelling zijn denk ik.
    Wie kan mij helpen?

Ik werk met Cubase 8 Pro en een RME Fireface 400.

Het is een beetje de vraag hoe groot die fractie is. :)
    Even als voorbeeld, als je het geluid via luidsprekers afspeelt duurt geluid ook 1 ms om 34cm afstand af te leggen.
    Kortom als je exact gelijk speelt op gehoor zal je op die afstand al 1 ms later spelen...
    Ik wil hiermee zeggen dat je niet alleen moet meten en kijken maar vooral luisteren of het goed klinkt!

Maar toch, het kan zijn dat de correctie die Cubase a.d.h.v. de driver informatie (want dat doet het al automatisch) toch wat afwijkt.
    In dat geval kan je nog een correctie extra geven bij: Devices > Device Setup > VST Audio System en dan bij Record Shift (aantal samples correctie).
    Als deze (Adjust for Record Latency) niet is aangevinkt probeer het dan eerst met aangevinkt (en 0 samples correctie).

Comment

Dank je voor je reactie ik ga het vanmiddag uit proberen. V.w.b. de afwijking die is hoorbaar, de goed ingespeelde partij klinkt bij het afspelen in eens gehaast.

Comment

Working...
      X