Announcement

Collapse
No announcement yet.

apparatuur aanschaf

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• apparatuur aanschaf

hallo

ik zag laatst wat filmpjes op youtube en het lijkt me leuk om daar wat mee te oefenen en uit te proberen.

So here i am creating a reggae beat .. Very Simple.. my email : darrellpugsley@gmail.com Follow on Instagram: https://instagram.com/darrellpugsley/ Faceboo...

This is from when I first started making beats. Check out some of my newer stuff from 2020!

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

waar het me dus om gaat is dat ik als ware in lagen over elkaar heen kan werken, eerst speel ik het 1 waarna het zich blijft herhalen en dan speel ik daarna weer het ander eroverheen wat zich ook weer blijft herhalen, enz. wat ik al heb zijn monitoren en een goeie computer maar verder weet ik niet precies wat ik nog nodig heb. kan ik met een midikeyboard in lagen over elkaar heen werken of is een midi keyboard voor andere dingen bedoeld? mijn budget is echt maximaal 200 euro om eerst maar eens wat uit te proberen of het bevalt. mocht dit gene wat ik graag wil met een midikeyboard kunnen welke word dan aangeraden? en mocht het er niet mee kunnen wat moet ik dan aanschaffen?

groetjes
    alex

Los van dat deze (loop) mogelijkheid in veel keyboards (niet midikeyboards) zit of dat je hiervoor speciaal lopping hardware kunt kopen, zou je eens kunnen kijken naar Ableton Live.
    Hiermee kun je dan wel een midikeyboard gebruiken samen met VSTi (virtueel instrumenten).
    Ableton Live heeft een z.g. looper plugin (wellicht zijn deze er ook voor ander DAW's).

Comment

aah oke! dus ik kan een midi keyboard aanschaffen en dat zit er een lading instrumenten in de software die ik er los bij koop? en met ableton live kan ik dus laag voor laag over elkaar heen spelen? ik zag ook hele keyboard workstations waarbij je geen computer nodig hebt maar dat word me veelste duur. kan later altijd nog. en ik vind het niet erg om zo nu en dan wat dingen aan te moeten klikken in de software. zijn er nog midikeyboards aan te raden?
      en kan ik beter een midikeyboard aanschaffen of een goedkoop keyboard? piano spelen kan ik al een hele tijd en heb al jaren ervaring met percusie dus dat word het probleem niet. ik denk dat ik vooral moet oefenen met de software.

als ik een keyboard of midi koop moet ik dan nog ergens in de specs kijken voor bepaalde functies die belangrijk zijn?

Comment

ik heb denk ik de oplossing.

een keyboard en een looppedaal.
        dit werkt toch?

Comment

Working...
        X