Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio computer

Hallo iedereen,

Een jaar geleden ben ik begonnen met produceren in FL Studio. Dat heb ik op een laptop gedaan, maar die is niet zo snel. Ik wil het produceren serieuzer gaan aanpakken en wil dus een goede studio computer.

Op internet heb ik het een en ander uitgezocht en daarbij ben ik tot de conclusie gekomen dat ik wil gaan voor een iMac. Dit is tevens ook een voordeel als ik naar Logic wil overstappen.

Het probleem is dat er best veel verschillende iMacs zijn en ik niet weet welke ik moet nemen. Het budget maakt mij niet zoveel uit, als ik maar genoeg power heb om te kunnen produceren.

Wat zijn jullie ervaringen? Welke iMac is aan te raden voor het produceren van muziek?

Tja, voor logic Pro X als het maar hieraan voldoet:

4GB of RAM
    Display with 1280-by-768 resolution or higher
    OS X v10.9.5 or later
    Requires 64-bit Audio Units plug-ins
    Minimum 6GB of disk space. 49GB of optional content available via in-app download.

Zou er ook een goede audio interface bijnemen.

Comment

Originally posted by twistdj. View Post
      Het probleem is dat er best veel verschillende iMacs zijn en ik niet weet welke ik moet nemen. Het budget maakt mij niet zoveel uit, als ik maar genoeg power heb om te kunnen produceren.
      Pak de duurste en je kan er ook meteen weer een flink aantal jaren mee vooruit ;)

Want hoe goedkoper hoe lager je specs weer zijn. Je kan er nu wel 1 nemen die precies genoeg geeft maar dan zal je wel weer snel moeten gaan vervangen omdat je tegen de max van het kunnen van de machine aan gaat lopen.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Pak de duurste en je kan er ook meteen weer een flink aantal jaren mee vooruit ;)

Want hoe goedkoper hoe lager je specs weer zijn. Je kan er nu wel 1 nemen die precies genoeg geeft maar dan zal je wel weer snel moeten gaan vervangen omdat je tegen de max van het kunnen van de machine aan gaat lopen.
        Dan heb je zeker veel power. Alleen heb je dan ook power die je niet gebruikt, dus nutteloze power.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Tja, voor logic Pro X als het maar hieraan voldoet:

4GB of RAM
          Display with 1280-by-768 resolution or higher
          OS X v10.9.5 or later
          Requires 64-bit Audio Units plug-ins
          Minimum 6GB of disk space. 49GB of optional content available via in-app download.

Zou er ook een goede audio interface bijnemen.
          Bedankt! Ik las ergens op een produceer website dat 4GB werkgeheugen minimaal is, 8GB goed en 16GB meer dan genoeg. Dus hoeveel zou ik dan nemen?
          Ook is het lastig om een keuze te maken tussen de i5 en de i7. Voor een i7 gaan?

Comment

16Gb en i7
            Als je toch geld zat heb. :)

Comment

Originally posted by twistdj. View Post
              Dan heb je zeker veel power. Alleen heb je dan ook power die je niet gebruikt, dus nutteloze power.
              Neej dat is het dus niet. Ik heb nu ook een (Windows) nieuwe laptop met een 16 gb octo core i7 2.6 ghz met zelfs een turbo modus en ssd geheugen. Hier doe ik nagenoeg het zelfde mee als wat ik op me 6 jaar oude laptop deed. Alleen alles gaat gewoon veel sneller en vlotter.

Ook word alles natuurlijk steeds zwaarder en complexer over de jaren heen. Nu misschien goed vermogen over. Maar dat word vast weer ingehaald. Kijk maar eens van bijvoorbeeld het beeld. Eerst resolutie niets. Toen HD ready. Full HD naar 4k en 8k is al onderweg. Allemaal in niet eens zoon gek lange tijd.

Comment

Daarnaast zullen ook welke en hoeveelheid plugins power kosten.
                Je kunt elk computer op zijn knieën krijgen.

Comment

Vergeet ook niet dat een computer die x aantal uur op 70% van zijn kunnen werkt warmer word dan een die op 40% werkt.
                  Dus een krachtigere pc zal niet snel last hebben van belastings pieken, en in de warme zomer maanden ook minder snel problemen hebben.

Comment

Working...
                  X