Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidsset gezocht voor muziekliefhebber

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsset gezocht voor muziekliefhebber

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik op huizenjacht. In mijn woonkamer zou ik graag een setje monitor speakers willen, die op afstand (6 meter) ook goed klinken.
    Ik ga er voornamelijk films mee kijken (30 procent) en muziek op luisteren (70 procent)
    Het budget ligt rond de 1750/2250 euro voor 2 speakers + eventueel en sub + aansturing (een kastje waarmee ik de ingangen kan kiezen plus het volume kan regelen (liefst met afstandsbediening).
    Ik zat zelf te kijken naar de KRK RP10-3 G3 + KRK 12S subwoofer + Kastje geen idee nog.

Wat adviseren jullie mij?

Originally posted by MickeyMick View Post
    Wat adviseren jullie mij?
    Een hifi set met goede versterker. ;)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      Een hifi set met goede versterker. ;)

Bedankt voor je advies, maar onderbouw voor mij eens waarom HIFI en goede versterker ;)

Comment

Omdat deze alles leveren wat je zoek en er voor gebouwd zijn.
        KRK's zijn bedoeld om eerlijk weer te geven (vaak niet om lekker naar te luisteren), zijn actief dus met ingebouwd versterker met alle volume, ingang regelingen en laat staan afstanbediening problemen van dien.
        Kortom een paar goede HIFI speakers (met Sub) en goede versterker (met afstandbediening) en je hebt alles wat je wil.
        Waarom moeilijk doen als er een goed oplossing voor bestaat?
        Last edited by BT-Studio; Wednesday-24-02-2016, 09:37.

Comment

Toevallig laatst ook mee bezig geweest.

Zelf gekomen op het volgende.
          Focal sub 300 ( actief sub )
          Focal chorus 716 ( zuil speaker )
          Yamaha a550 (reciever )

totaal kom je dan op een ongeveer ( zelf ff google ) 2250 euro

Echt een dijk van een geluid. Daar komt je krk nog niet bij in de buurt ( zelf de rockit rp6 gehad )

Dit kan je dan ook meteen op je tv aansluiten, 4k upscaling, verschillende hdmi aansluitingen, behoorlijk wat inregelmogelijkheden en tadtadateta een afstandbediening.

Dan zou je als je wil dit in de toekomst nog altijd kunnen uitbreiden met een center en een surround speaker en dan heb je echt een super dik hifi, home cinema systeem wat heel erg aangenaam klinkt. Ja zowel voor film als om gewoon heerlijk muziek te luisteren.

Comment

Mooi setje Ronnie. :)

Comment

En binnen het aangegeven budget

Of je moet meteen net als hiero voor de volledige surround setup gaan. Dan zit je met een beetje lief naar de verkoper kijken op een 3.000 euro.

Comment

Bedankt voor de goede tips. Ik ga ze zeker een keer beluisteren. Alleen zou ik persoonlijk een andere versterker nemen :)

Comment

Ben benieuwd wat voor versterker je dan zou nemen in de klasse van ongeveer 500 a 600 euro?

Comment

Working...
                  X